Primarii bucureşteni discută creşterea taxei de parcare de reşedinţă, pe motiv că se strâng prea puţini bani la bugetele locale. Edilii au propus ca taxa anuală să fie între 250 şi 1.000 de lei pe an, iar ea să fie achitată până la sfârşitul lunii martie a fiecărui an.

„Majorarea tarifului pentru parcarea de reședință sau pentru parcările cu plată pe oră din centru este al Consiliului General.Consiliul Local nu poate majora sau micșora aceste tarife. Este sunt stabilite de Consiliul General și sunt de 15-20 de ani, sunt niște tarife foarte vechi. O majorare a acestui tarif, care în opinia mea, ajută la fluidizarea traficului și la o parcare civilizată în oraș”, a precizat viceprimarul Dan Cristian Popescu.

 
În ceea ce privește locurile de parcare reduse din Capitală, viceprimarul spune că ar trebui să fie făcute locuri de parcare în afara orașului. „Cred că trebuie făcute parcari în afara orașului. Pentru cei care vin din afara orașului să poată parca acolo, iar cei care folosesc mașina mai rar în București să o țină acolo”, a mai precizat viceprimarul Sectorului 2.
otrivit unui studiu care arată indicele anual de trafic, realizat de TomTom Telematics, în 2015, Bucureştiul s-a aflat pe locul şase în topul celor mai aglomerate oraşe din lume.  Având un indice de congestie de 43%, acesta indică cât timp stau în trafic şoferii din cauza ambuteiajelor.

Mai aglomerate decât Capitala României sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro şi Moscova, localităţi care au o populaţie mult mai mare decât a Bucureştiului.

În prezent, numărul maşinilor înmatriculate în Capitală este  aproximativ  1.3000.000 de autoturisme. La acestea se adaugă aproape zecii de mii de maşini, din Ilfov dar şi din ţară, care tranzitează Capitala zilnic. Numai în Ilfov sunt înmatriculate aproape 140.000 de maşini. În ceea ce priveşte locurile de parcare, în Capitală sunt aproximativ 189.800. Un simplu calcul arată că şapte maşini se bat pentru un loc de parcare.