Panică la Pentagon. Creșterea sentimentului pro-rus pune pe gânduri oficialii din apărare

Un sondaj anual efectuat în rândul membrilor familiilor militarilor americani pune pe gânduri oficialii.

Fundația și Institutul Prezidențial Ronald au realizat un sondaj, la care au participat peste 1.000 de persoane din SUA, în care se arată că 46% din membrii familiilor militarilor au considerat Rusia ca un aliat chiar dacă între cele două țări au crescut tensiunile.

Sondalul a fost realizat în perioada 24-30 octombrie şi este al doilea sondaj anual de apărare naţională.

Sondajul are o marjă de eroare de plus sau minus 3,1 puncte procentuale.

Vocea Americii a raportat că, deși majoritatea, 71% dintre americani și 53% din membrii familiilor militarilor, consideră în continuare Rusia ca un inamic, creșterea sentimentului pro-rus pune pe gânduri oficialii din apărare.

„Există un efort din partea Rusiei de a inunda mass-media cu dezinformare pentru a semăna îndoieli și confuzii", a declarat purtătorul de cuvânt al Departamentului Apărării, colonelul Carla Gleason.

„Acest lucru nu se face numai prin dialog discordant și inflamator, ci și prin povestiri false concepute pentru a crea opinii empatice”, a spus ea, adăugând, „lucrăm activ pentru a expune și contracara dezinformarea rusă ori de câte ori este posibil.”

Deutsche Welle a precizat că: „pentru a manipula discuțiile publice, în special în perioadele de alegeri sau referendumuri, furnizorii de informații controlate de Kremlin au diseminat în mod intenționat dezinformarea, știrile partizane și poveștile populiste. Aceasta nu este o extensie a pluralismului de opinie printr-o informație echilibrată și obiectivă, acceptabilă în sensul unei sfere publice libere, ci mai degrabă o ingerință nelegitimă. Aceste noi campanii de dezinformare exploatează cererea crescută de informații din lumea digitală. Ele inundă spațiul informațional cu o multitudine de minciuni, jumătăți de adevăr sau știri absurde".

Într-un raport înaintat Senatului este prezentată o analiză a campaniei de dezinformare a Rusiei în jurul alegerilor din 2016.

Așa s-a descoperit că propaganda rusă folosește fiecare platformă socială importantă pentru a transmite cuvinte, imagini și videoclipuri adaptate intereselor utilizatorilor pentru a îi influența pe aceștia, potrivit defence-blog.com