PANICĂ creată de INTRODUCEREA tramvaiului electric. PIEIREA CAILOR însemna dispariţia hamurilor, potcoavelor și biciurilor, iar VETERINARII Bucureştiului erau LOVIȚI de această măsură
- Mihai Oprea
- 9 decembrie 2016, 12:24
Primul tramvai cu cai, un tramvai galben pe care scria "The Bucharest Tramways", a fost introdus în Capitală în anul 1872 și a fost un mare succes. Înăuntru, conductorii și inspectorii de traseu aveau haine și sepci roșii, mai frumoase decât ofițerii, iar Calea Moșilor devenise un fel de arteră a promenadei în ,,imperial”. După 22 de ani, la 9 decembrie 1894 pe străzile Bucureştiului a început să circule primul tramvai electric (purtând numărul 14), de la Cotroceni la Obor
Apariția lor a făcut o impresie deosebită pentru că erau mari, puternice, silențioase și de un roșu ,,imperial", care nu se uită ușor. Primul tramvai electric de la noi, avea culoarea verde, purta numărul 14 şi circula de la Cotroceni la Obor, străbătând oraşul de la est la vest. Existau opt vagoane cu motor şi opt remorci.
La început capătul de linie de la Obor se afla la Şcoala Iancului, apoi linia s-a tot prelungit până la Mătăsari, apoi la Agricultori, pentru a ajunge în final la bariera Pantelimon, potrivit descopera. Pleca de la Uzina Electrică, mergea pe Splaiul Independenţei, trecea Dâmboviţa pe Podul Domniţa Maria, traversa Bulevardul Regina Elisabeta via Splaiul Gării Centrale şi îşi continuă drumul pe bulevardele Academiei, Carol I şi Pache Protopopescu. Introducerea tramvaielor electrice nu a fost văzută cu ochi buni de mulți. Argumentele acestora erau că România era o ţară eminamente agrară. Caii care trăgeau vagoanele de tramvai, aveau nevoie de fân, paie, ovăz, adică tot ce produce agricultura. De prezenţa cailor depindeau o serie de oameni şi meşteşuguri care riscau să dispară. Dispariţia cailor însemna dispariţia hamurilor, potcoavelor și biciurilor. Şi veterinarii Bucureştiului erau loviţi de această măsură.