Pandemia de coronavirus, partea a II-a. Efectele pe termen lung. Americanii o ştiu

Dincolo de impactul economic şi social, pandemia de coronavirus presupune, conform specialiştilor, efecte pe termen lung şi în ceea ce priveşte sănătatea mintală, aspect pentru care americanii au schiţat deja o strategie de recuperare şi revenire la normalitate.

Dr. Oliver Harrison este CEO al Koa Health. El se află la conducerea acestui furnizor digital de îngrijire a sănătății mintale. Koa Health e concepută pentru a îmbunătăți sănătatea mintală a utilizatorilor cu soluții personalizate.

Într-o analiză publicată în TechCrunch, el a tras primul semnal de alarmă. Prioritizarea tehnologiei în 2021 va fi calea către o recuperare a sănătăţii mintale după pandemie. Mai ales în Statele Unite ale Americii va fi necesar un efort uriaş pentru realizarea acestui obiectiv.

Peste 40 milioane de americani au probleme

La fel ca peste tot pe mapamond, americanii s-au confruntat cu frica de infectare. Au mai fost teama decesului celor dragi şi stresul financiar. La pachet au venit izolarea și oboseala generată de incertitudinea constantă.

Implementarea vaccinului a început, dar ziua în care vom scăpa de Covid-19 pare departe. Efectele pe termen lung ale unei pandemii, îabia încep să fie observate. În special efectele dramatice asupra sănătăţii mintale din SUA. Psihiatrul notează că din păcate nu există vaccin pentru boli mintale.

Aproape 45 de milioane de adulți americani trăiesc cu boli mintale. Din cauza Covid-19, mai mult de doi din 5 rezidenți americani au suferit din cauza asta. Situaţia s-a înrăutățit.

Potrivit OMS, înainte de pandemie, țările din întreaga lume cheltuiau mai puțin de 2% pentru sănătatea mintală. Prioritare erau alte nevoi naționale.

Şeful Koa Health atrage atenţia că nu există doar o lipsă de concentrare pentru îngrijirea sănătății mintale. Există și o lipsă clară de acces la aceste servicii. În acest context, telemedicina ar putea fi o soluţie.

Telemedicina şi lipsa de personal

„Am confirmat afluxul recent de servicii de telemedicină. Dacă aceste soluții sunt bazate pe dovezi și sunt eficiente, aceasta este singura modalitate de a crește cererea largă de sprijin.

Pur și simplu, nu avem suficient personal clinic pentru a ne deplasa”, a scris Dr. Oliver Harrison. Când practica psihiatria în Serviciul Național de Sănătate al Regatului Unit (NHS), pacienții erau văzuți prea târziu, uneori cu ani.

„Curând mi-am dat seama că era o mare nevoie. La acea vreme, era clar că acest nivel al decalajului de randament putea fi rezolvat doar prin implementarea tehnologiei pe scară largă

Investitorii sunt, de asemenea, atenți la faptul că multe întreprinderi noi în domeniul sănătății mintale strâng bani. Este clar că liderii de afaceri încep să acorde prioritate inovației ca ieșire din criză, cu un nou accent pe produse adaptate lumii în schimbare.

Soluțiile digitale de sănătate mintală sunt deja în creștere semnificativă, aproximativ 76% dintre clinicieni tratând pacienții numai cu telemedicină. Cel mai clar mod de a gestiona sănătatea mintală pe scară largă este cu soluții digitale bazate pe dovezi, etice și personalizate”, a mai spus cunoscutul psihiatru.

Oamenii nu au încredere în telemedicină

Din cauză că apar într-o transmisiune video, pacienţii se tem că acea convorbire ar putea fi făcută publică la un moment dat. Fie accidental, fie voit. Astfel, în timp ce cresc în popularitate, soluțiile digitale de sănătate mintală prezintă provocări de depășit.

„În primul rând, trebuie să câștigăm încrederea consumatorilor și să dovedim că putem prelucra datele cu caracter personal în mod etic și responsabil. Întrucât 81% dintre americani consideră că riscul de partajare a datelor cu caracter personal depășește beneficiile, furnizorii protejează în mod responsabil datele de sănătate personale ale utilizatorilor prin confidențialitatea informațiilor și, în cele din urmă.

Trebuie să arăți că poți câștiga încredere. Acest lucru necesită dezvoltarea și implementarea unui cadru etic care stă la baza soluțiilor digitale de sănătate mintală ale furnizorilor dincolo de HIPAA (n.r. -Legea portabilității și responsabilității asigurărilor de sănătate din 1996 este un statut federal al Statelor Unite adoptat de cel de-al 104-lea Congres al Statelor Unite și semnat în lege de președintele Bill Clinton la 21 august 1996.) şi GDPR în Europa.

Ce preferinţe au pacienţii care apelează la telemedicină?

Cu toate acestea, deoarece aceste eforturi sunt autentice și trebuie să evite să cadă în capcana «curățării eticii», cerem furnizorilor să auditeze cadrul etic de către experți externi și să publice rezultatele.

În plus, soluțiile digitale trebuie personalizate în funcție de nevoile utilizatorilor lor. Multe aplicații menite să ajute la gestionarea sănătății mintale adoptă o abordare universală și nu profită din plin de capacitatea tehnologiei de a se adapta simptomelor unice ale oamenilor și preferințelor personale.

(…) De exemplu, la Koa Health, unii utilizatori preferă să ruleze programul în etape, în timp ce alții preferă să participe la activități după cum este necesar. Este important să fie îndeplinite ambele preferințe în mod egal.

Abordarea generală nu funcționează pentru toată lumea. Soluțiile digitale nu trebuie să fie doar responsabile pentru date și adaptate utilizatorului, ci trebuie să lucreze mai mult pentru a-și dovedi eficacitatea”, a completat Harrison.

Ce arată cifrele? Care este eficienţa?

Potrivit unui sondaj recent, 64% dintre aplicațiile de sănătate mintală susțin că sunt eficiente, dar doar 14% conțin dovezi care să ateste asta. Adoptarea sporită a tehnologiei este încurajatoare, dar impactul pozitiv vine doar de la produse concepute pentru eficiență și care pot fi dovedite prin teste de înaltă calitate.

Cu cât este mai puternică baza dovezilor de eficacitate și rentabilitate, cu atât furnizorii și asigurătorii de asistență medicală vor distribui soluția. Vaccinurile sunt în curs de implementare, dar efectele unei pandemii asupra sănătății mintale se pot accelera.

sursa: exbulletin.com