Până când se depun cererile de restituire a taxei auto. Termenul fost prelungit din nou

Până când se depun cererile de restituire a taxei auto. Termenul fost prelungit din nouSursa: Linqong | Dreamstime.com

Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care prevede prelungirea cu 5 ani a termenului pentru a depune cererile de restituire a sumelor reprezentând taxa specială, taxa de poluare pentru mașini.

Guvernul a adoptat, miercuri, o ordonanţă de urgenţă care prevede prelungirea cu 5 ani a termenului până la care contribuabilii pot depune cererile de restituire a sumelor reprezentând taxa de poluare.

Conform unui comunicat al Guvernului, "actul normativ prevede prelungirea cu 5 ani a termenului până la care contribuabilii pot depune cererile de restituire a sumelor reprezentând taxa specială, taxa de poluare pentru autovehicule şi timbrul de mediu".

"Măsura era necesară având în vedere că legislaţia naţională trebuie armonizată principiilor Uniunii Europene în materie de restituire a taxelor încasate cu încălcarea dreptului unional", arată sursa citată.

Potrivit legislaţiei, românii aveau la dispoziție doar un an - între 7 august 2017 şi 31 august 2018 - pentru depunerea cererilor de restituire, în condiţiile în care, pentru restituirea creanţelor fiscale, dreptul de a le solicita se poate exercita în termen de 5 ani, precizează Executivul.

Noua taxă pentru șoferi

Și Nicușor Dan, primarul orașului București, a anunțat o nouă taxă auto, care va intra în vigoare din anul 2023.

Primarul Nicușor Dan propune o nouă taxă pentru șoferii români. „Nu spun că preţul va rămâne acelaşi”

Primarul Nicușor Dan propune o nouă taxă pentru șoferii români. „Nu spun că preţul va rămâne acelaşi”. Foto: arhiva EVZ

„Taxa auto este o propunere, a fost o propunere a administraţiei anterioare. Acum este o propunere formată de nişte consilieri generali, foarte bine, am tot respectul pentru orice fel de propunere de dezbatere. În opinia mea, nu este soluţia pentru Bucureşti. Soluţia pentru Bucureşti, în opinia mea şi există un acord politic pe asta, este o taxare a parcării proporţională cu importanţa locului public pe care se parchează şi strategia noastră merge în direcţia asta.

Adică nu e normal să ai o parcare subterană sau cum avem la Străuleşti o parcare care e goală şi după aceea pe toate străduţele pe care vii către centru să ai o parcare gratuită. Atunci evident că nimeni nu o să-şi lase maşina la marginea oraşului”, transmite primarul Nicușor Dan.

Noi în momentul de faţă avem avem 2 tipuri de taxe de parcare. Avem, pe de o parte, parcările de reşedinţă, care sunt în zonele rezidenţiale, sunt administrate de primăriile de sector şi avem parcările din zona centrală sau a marilor bulevarde, care sunt administrate de Primăria Municipiului Bucureşti şi în care ştiţi că o oră de parcare costă în esenţă 5 lei.

Ceea ce se ce se va întâmpla în viitorul apropiat este extinderea acestei reţele de parcări plătite. Nu spun că preţul va rămâne acelaşi, asta e o decizie pe care o s-o luăm. Asta se întâmplă peste tot, în oraşele occidentale. M-am gândit la o sumă, dar nu o să o public înainte să am un acord cu Consiliul General, pentru că e decizia Consiliul General”, informează edilul Nicușor Dan.

Ne puteți urmări și pe Google News