Orban despre debirocratizare: „Totul trebuie gândit din perspectiva cetățeanului”
- Ionel Sclavone
- 27 noiembrie 2020, 19:00
Digitalizarea ANAF și a Registrului Comerțului
Premierul a vorbit și despre necesitatea continuării procesului de digitalizare a ANAF și a Registrului Comerțului, pentru ca interacțiunea cu mediul de afaceri și cu plătitorii de taxe și impozite să se facă online.
„Digitalizarea în continuare a Registrului Comerțului este foarte importantă, digitalizarea ANAF, astfel încât, practic, toată interacțiunea cu mediul de afaceri și cu plătitorii de taxe și impozite să fie o interacțiune online, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai simple”, a mai spus premierul Ludovic Orban.
În acest context, Ludovic Orban a atras atenția asupra necesității reglementării și simplificării procedurilor pentru inclusiv pentru cei care nu doresc sau nu au competențele necesare pentru a solicita servicii online.
„Sigur că digitalizarea reprezintă tratamentul cel mai bun pentru a îmbunătăți relația dintre instituțiile publice și cetățean. Pe de altă parte, noi nu trebuie să ne gândim numai la cei care pot să aibă acces digital, pentru că realitatea este că sunt mulți cetățeni români care nu au competențe digitale sau poate nu doresc să folosească această cale de interacțiune cu instituțiile şi trebuie gândită și pentru cei care nu sunt în mediul online”, a mai spus Ludovic Orban.
Concluziile lui Orban
În concluzie, premierul a solicitat celor implicați în procesul de debirocratizare să se implice mai mult și să asigure un parteneriat real între instituțiile statului și cetățean.
„Acest proiect de debirocratizare prin simplificare, prin digitalizare, inclusiv prin reducerea unor categorii de taxe, pentru că, pe fiecare drum de obținere a unei autorizații de construcții, întâlnim tot felul de taxe, care nu fac altceva decât să genereze un preț de multe ori necuvenit, care nu este neapărat prevăzut prin lege pentru ca un om să își obțină un drept sau un document sau un serviciu care este conferit de lege”, a mai spus Orban.
Potrivit spuselor sale toate măsurile ce urmează să fie adoptate și implementate trebuie gândite din perspectiva cetățenilor, beneficiari ai serviciilor publice.