Ministrul transporturilor a propus peste noapte modificarea traseului Autostrazii Bucuresti - Brasov.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat miercuri, in direct la o emisiune televizata, ca traseul Autostrazii Bucuresti - Brasov ar putea fi modificat in dreptul localitatii Barcanesti. Motivul: autostrada va trece chiar prin sediul actual al Primariei Barcanesti. Ieri, Orban s-a razgandit si a revenit la planurile initiale.
Schimbarea de traseu anuntata initial i-a infuriat pe oficialii din Barcanesti. Ieri, primarul comunei, Gheorghe Dima, ne-a declarat ca a facut deja demersurile necesare pentru constructia unui sediu nou al primariei si ca, atunci cand s-a intocmit proiectul, si-a dat acordul pentru demolarea actualului sediu.
„Nu inteleg de ce a declarat domnul Orban ca ar putea schimba traseul pentru ca lucrurile erau deja stabilite”, a sustinut primarul. Explicatiile declaratiilor lui Orban ar putea fi insa mai multe.
Fie „domnul ministru credea ca s-a facut o greseala, fara ca sa stie exact care e situatia”, dupa cum e de parere directorul responsabil cu Autostrada Bucuresti-Ploiesti, Narcis Neaga, fie Orban s-a „incurcat” in proiecte si in exproprieri in conditiile in care pretul terenurilor din zona Barcanesti a explodat deja.
Chiar daca statul a virat ieri peste 5 milioane de lei pentru plata a sute de exproprieri de pe traseul autostrazii, Ludovic Orban crede ca oricand pot aparea probleme care sa modifice traseul stabilit in 2003 de consultant. „In Barcanesti am inteles ca nu este cazul din cauza ca primarul este de acord cu demolarea primariei”, ne-a declarat Orban.
Costuri enorme
In acelasi timp, reprezentantul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, crede ca modificarea proiectului initial ar atrage costuri enorme si implicit intarzieri de luni sau chiar ani, fata de termenul stabilit initial. In plus, o propunere de schimbare a traseului trebuie sa fie foarte bine fundamentata, potrivit lui Neaga.
In cazul de la Barcanesti, singura fundamentare cu care a venit Orban a fost „daca primarul va dori”. „Clauzele contractuale stabilite impreuna cu consultantul ar putea fi modificate, dar nu radical, mai ales ca au mai fost probleme in zona Busteni - Sinaia, dar s-a decis ca interesul public, adica realizarea autostrazii, e mai important”, a mai spus Neaga.
Lucrarile se reiau saptamana viitoare
Chiar si fara modificari de traseu, lucrarile la autostrada Bucuresti - Ploiesti sunt mult intarziate din cauza ca banii din Fondul de Dezvoltare, destinati exproprierilor, s-au lasat asteptati. „Astazi (joi - n.r.) au intrat banii pentru solutionarea a 600 de dosare, dintre care 284 din Barcanesti”, a precizat Neaga.
Cele trei companii care au inceput lucrarile pe portiunea Bucuresti - Ploiesti - UMB Spedition, Pa&Co si Euroconstruct - nu mai lucreaza nici macar la terasamente de saptamani bune. Potrivit reprezentantului Companiei de Autostrazi, lucrarile ar putea fi reluate cel tarziu spre sfarsitul saptamanii viitoare.