OpenAI, în concurență directă cu Google Chrome. Investiție uriașă

OpenAi. Sursa foto: Pixabay

OpenAI vine cu o nouă inițiativă și ia în calcul dezvoltarea propriului browser web. Creatorul ChatGPT ar putea intra în lupta directă cu Google Chrome, cel mai folosit motor de căutare pe internet.

OpenAI, plan de dezvoltare pe termen lung

Reprezentanții institutului de cercetare ar fi dat deja startul discuțiilor legate de acest proiect amplu. Astfel, OpenAI stabilește detalii importante cu dezvoltatorii de aplicaţii şi site-uri.

Conform planului, acesta ar urma să fie conectat cu ChatGPT, chatbot-ul companiei. Astfel, utilizatorii ar putea avea un set complet de facilități.

Negocieri cu dezvoltatorii de aplicații

După o creștere a numărului de utilizatori ai browserului, abonarea la ChatGPT Plus, care costă 20 de dolari pe lună, ar putea fi un pas principal.  În prezent, reprezentanții institutului ar purta deja discuții cu dezvoltatorii site-urilor și aplicațiilor. Printre aceștia se numără Conde Nast, Redfin, Eventbrite şi Priceline.

Inteligența artificială. Sursa foto: Pixabay

Conform specialiștilor, mutarea coordonată de creatorul ChatGPT ar reprezenta o ofensivă direcţionată către Google.

Planurile apar într-un moment cheie pentru această sferă, după ce SUA a cerut ca Google să vândă browserul Chrome.

Rival al OpenAI

Între timp, Amazon a anunţat o investiţie importantă în domeniu.

Este vorba despre Anthropic, startupul de inteligenţă artificială, care va fi fondat de foşti cercetători OpenAI.

Investiția pentru Amazon Web Services (AWS) de ridică la opt miliarde de dolari. Acesta ar putea

deveni principalul partener cloud.

Coordonatorii proiectului Anthropic spun că acesta va folosi în continuare chipurile AWS Trainium.

Coordonatorii proiectului Anthropic spun că acesta va folosi  în continuare chipurile AWS Trainium.

Giganții din acest sector au făcut mari investiții în startup-uri AI.

Amazon, Microsoft, Google şi Meta sunt marii piloni de pe piața AI generative. Conform specialiștilor, aceasta ar putea atinge pragul de 1 trilion de dolari în următorii ani.

În plus, Google anunța anul trecut că va investi în Anthropic. De altfel, compania are 10% din companie.