Olaf Scholz promite să mențină pe linia de plutire o afacere de mari dimensiuni
- Sorina Benga
- 22 august 2024, 22:22
Guvernul german lucrează la un acord pentru a asigura viitorul Meyer Werft, un șantier naval vechi de 229 de ani și unul dintre cei mai mari constructori de nave de croazieră din lume, a asigurat joi cancelarul Olaf Scholz lucrătorii în timpul unei vizite la companie.
„Vrem cu toții să asigurăm existența continuă a șantierului naval, și odată cu el tot ceea ce depinde de el”, a declarat Scholz la o reuniune a consiliului de întreprindere, adăugând că guvernul său lucrează cu băncile și cu proprietarii familiali ai companiei la o soluție. surse familiare cu discuțiile au declarat pentru Reuters că guvernul intenționează să preia temporar o participație majoritară în șantier.
Compania spune că a înregistrat comenzi în valoare de 11 miliarde de euro în ultimele luni, inclusiv din partea grupului american de divertisment Disney (DIS.N), deschide o filă nouă.
Scholz și companiile private
Dar constructorul de nave, ai cărui clienți plătesc pentru cea mai mare parte a navelor lor de lux numai la livrare, are un deficit de finanțare de aproape 2,8 miliarde de euro din cauza efectelor întârziate ale unei încetiniri a cererii în timpul pandemiei. Vorbind mai târziu jurnaliștilor de la șantierul naval, Scholz a declarat că, dacă guvernul ar lua o participație la Meyer Werft, nu ar fi pentru totdeauna, adăugând că guvernul „nu este un constructor de nave”, dar este interesat de un viitor de succes în mâini private.
O declarație a proprietarilor a precizat că se lucrează cu viteză maximă la reorganizarea companiei, dar nu a intrat în detalii cu privire la cum ar putea arăta sprijinul guvernamental. O parte a acordului include un drept de prim refuz pentru familia Meyer în cazul unei ieșiri a statului în anii următori, au adăugat aceștia. Scholz nu a comentat detaliile planului, dar a declarat că orice soluție ar avea nevoie de aprobări din partea parlamentului și a Comisiei Europene. El a descris Meyer Werft drept o „bijuterie a coroanei industriale” pentru Germania și a lăudat navele companiei drept „mici orașe” a căror construcție necesită o serie de competențe complexe. Ministerul german al Economiei a declarat în iulie că analizează modalități de sprijinire a companiei, care intenționează să elimine 340 de locuri de muncă în următorii ani, rămânând cu o forță de muncă de cel puțin 3 100 de angajați.