Oferta Alro se prelungește și vine cu un nou preț în beneficiul investitorilor
- Felix Mihai Badea
- 12 iulie 2018, 20:54
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat astăzi 12 iulie amendamentul de prospect pentru oferta publică de vânzare de la Alro Slatina. Astfel, perioada de ofertă se prelungește cu 3 zile lucrătoare, până la data de 19.07.2018, iar prețul de ofertă va fi stabilit în intervalul de preț 3,5 RON și 4 RON pe acțiune, investitorii de retail putând subscrie la limita superioară a intervalului de preț, respectiv 4 RON pe acțiune. În plus, investitorii de retail vor beneficia de un discount de 7% din prețul de ofertă pentru subscrierile efectuate pe întreaga perioadă de ofertă, respectiv 02.07.2018-19.07.2018.
De la începutul anului 2018, acţiunile Alro SA s-au apreciat cu 36%, compania având cel mai ridicat ritm de creştere a capitalizării la BVB, categoria premium, de aproape 153%.
Grupul Alro este unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi pe verticală din Europa după capacitatea de producţie, cu operaţiuni în toate segmentele semnificative ale producţiei de aluminiu. Grupul este format din divizii upstream şi downstream, de la activităţi care includ exploatarea şi rafinarea materiilor prime, până la producţia şi vânzarea de produse din aluminiu primar şi procesat (care cuprind produse laminate plate şi produse extrudate). Folosind bauxita extrasă din minele din Sierra Leone (Africa), grupul produce alumina, principala materie primă utilizată pentru producerea aluminiului, care este procesată în rafinăria din Tulcea, România.
Vânzările şi EBITDA ale Grupului, în 2017, au fost de 2,7 miliarde lei (aproximativ 679 milioane dolari) şi respectiv 566 milioane lei (aproximativ 140 milioane dolari).
Grupul şi-a exportat produsele în peste 30 de ţări în 2017, iar pieţele principale de export pentru produsele primare au fost Republica Cehă, Italia, Ungaria, Bulgaria şi Polonia. Unităţile de producţie şi de prelucrare a aluminiului care aparţin grupului sunt situate în Slatina, România. Acestea au produs aproximativ 282.000 de tone de aluminiu primar în 2017 din care aproximativ 56% a fost utilizat intern, în producţia de produse din aluminiu procesat care, în acelaşi an, s-a ridicat la aproximativ 109.000 de tone. Din 2002, grupul a investit aproximativ 412 milioane dolari în vederea dezvoltării şi întreţinerii capacităţii de producţie a aluminiului primar şi procesat, din care aproximativ 101 milioane dolari au reprezentat investiţii în proiecte privind sănătatea, securitatea şi mediul, precum şi în proiecte legate de eficienţa energetică, precum Eco-Topitoria.