Lucruri mai puțini știute despre piloți. Trei din patru adorm în timpul zborului

Sursa foto: Dreamstime

Piloții au un program extrem de încărcat și de multe ori aceștia se plâng de oboseală. De ceva timp industria aviatică se confruntă cu o lipsă de personal, iar la nivel mondial există un deficit de 19.000 de piloți. Experții avertizează asupra riscului care însoțește această criză de personal aviatic.

Trei din patru piloți adorm în timpul zborului, arată un studiu realizat recent. De ceva timp industria aviatică se confruntă cu o lipsă de personal. Acest lucru face ca angajații să aibă un program foarte încărcat și stresant. Majoritatea piloților se plâng de oboseală și de prea mult stres.

Lipsa de personal din industrie provoacă probleme pentru piloți. Din cauza muncii excesive, aceștia spun că condițiile de muncă sunt proaste. Un sondaj reprezentativ realizat de European Cockpit Association ECA a analizat răspunsurile a aproximativ 6900 de piloți europeni din 31 de țări.

Sondajul a fost realizat în luna iulie, iar angajații din industria aviatică spun că oboseala era în creștere înainte de începerea sezonului de vară. Trei din patru piloți au mărturisit că au adormit în timp ce pilotau aeronava. Legat de recuperarea orelor de somn, 72,9% dintre piloți au spus că nu au reușit să scape de oboseală între zboruri.

Piloții se plâng de oboseală. Programul este prea încărcat. Sursa foto: Dreamstime

Piloții din întreaga lume confruntă cu oboseala, din cauza programului încărcat

Odată cu deficitul de personal, angajații din industria aviatică au un program mult mai încărcat. Oboseala continuă să se acumuleze, iar experții spun că situația este una îngrijorătoare. În ultimele patru săptămâni, unul din cinci piloți a folosit „Commander’s Discretion” (CD) pentru a-și prelungi orele de serviciu de zbor de două sau mai multe ori.

Peste 60% dintre piloți și-au exprimat diferite grade de îngrijorare cu privire la posibilele consecințe negative în cazul în care ar refuza să prelungească orele de zbor în temeiul CD.

Companiile aeriene europene prezintă deficiențe structurale în modul în care abordează riscul de oboseală, se arată în studiu. Cele mai slabe rezultate în ceea ce privește multe dintre aspectele abordate în studiu le au în special Irlanda, Malta, Spania și Regatul Unit.

Marea Britanie se află pe ultimul loc. Aproximativ jumătate din piloții britanici interogați au spus că au un program încărcat. Întotdeauna sau în mod regulat nu se odihnesc suficient pentru a pilota un avion. Situația se schimbă puțin în Elveția, Germania și Austria. Aici, 25 - 30% dintre piloți au spus că nu reușesc să se odihnească suficient între curse, potrivit heute.at.