La ce trebuie să fiți atenți atunci când spargeți un produs în supermarket. Obligațiile cumpărătorului

Supermarket. Sursa foto: Dreamstime

Obligațiile nu sunt totdeauna doar de partea noastră atunci când spargem sau deteriorăm un produs în supermarket. Trebuie să știți că nu totdeauna sunteți buni de plată în astfel de situații.

Obligațiile cumpărătorului atunci când sparge un produs în supermarket

Dacă ați spart un produs în magazin sau dacă l-ați deteriorat trebuie sa știți ca nu trebuie să-l achitați în orice situație.

La prima vedere da, avem aceasta obligație însaă se ridica întrebarea:  comerciantul a făcut tot ce trebuie pentru ca acel produs să fie protejat și asigurat în raft?

Recomandare: „De exemplu, ați atins întâmplător o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart. Uitați-vă daca pe raft există bare de protecție, necesare pentru stabilitatea produselor. Lipsa acestora atrage în esență culpa magazinului. Există și alte standarde pentru amplasarea mărfurilor: distanța dintre rafturi ar trebui să fie de cel puțin 1,4 metri”, informează avocatul Cuculis.

Cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi crește:

  • 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
  • 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
  • 2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
  • 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².

Obligațiile cumpărătorului atunci când sparge un produs în supermarket. Sursa foto: Pixabay

La ce vă uitați atunci când spargeți o sticlă

De exemplu, raionul cu băuturi trebuie să fie echipat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Dacă un client a atins o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart, acesta trebuie, în primul rând, să informeze personalul magazinului.

În cazul în care raionul respectiv nu dispune de această măsură de siguranță a produselor, clientul care a produs pagubele este scutit de orice responsabilitate, adică nu e nevoit să plătească produsele sparte.

Dacă acesta nu reușește să ajungă la o înțelegere cu angajații supermarketului, este indicat să solicite cartea de reclamații și să detalieze acolo cum s-a petrecut accidentul. Dacă produsele erau asigurate cu o bară de protecție și dacă incidentul s-a produs exclusiv din cauza clientului, abia atunci poate fi tras la răspundere.

S-a apropiat un agent de pază? Obligațiile pe care le ai

Important: Dacă s-a apropiat un agent de pază de tine, nu permiteți să vă intimideze sau să vă amenințe, să vă apuce de mâini, să vă ia geanta. Cu atât mai mult să ceara să achitați compensații.

Numai instanța vă poate obliga să plătiți pentru bunurile deteriorate. Nu sunteți datori să faceți acest lucru imediat în magazin.

Dacă acele produse erau într-adevăr asigurate și dacă prin culpa noastră exclusivă și neatanția imediată am cauzat un prejudiciu, doar atunci putem fi trași la răspundere, mai subliniază avocatul Cuculis. În rest toate obligațiile se anulează dacă remaracți toate aspectele menționate mai sus.