Obama, mană cerească pentru presă

Principalele cotidiene americane au fost nevoite ieri să retipărească mii de exemplare, pentru a răspunde cererii cititorilor de a cumpăra ediţia consacrată victoriei lui Barack Obama la alegerile prezidenţiale, informează AFP.

La Washington, chiar dacă The Washington Post a pus în vânzare cu 30 la sută mai multe exemplare decât de obicei, a anunţat că va retipări 250.000 de exemplare suplimentare ale ediţiei din 5 noiembrie pentru a răspunde cererii cititorilor.

"Am o nepoţică de doi ani şi vreau să păstrez un exemplar pentru ea. Este un lucru care se întâmplă o dată în viaţă şi vreau să am o amintire", a povestit Vernon Short, un militar pensionat în vârstă de 68 de ani, care se afla la coadă, în faţa sediului Washington Post, relatează AFP.

Acelaşi lucru s-a întâmplat şi la New York, unde cotidianul New York Times şi-a mărit tirajul cu 35 la sută, trebuind să retipărească alte 75.000 de exemplare. În plus, pe site-ul eBay un exemplar New York Times în ediţia de miercuri se vindea cu 199 de dolari.

La Chicago, Chicago Sun-Times a precizat că a prevăzut o suplimentare cu "zeci de mii de exemplare" faţă de un tiraj normal. În acelaşi oraş, sediul impozant al cotidianului Chicago Tribune era încercuit de o mulţime de cititori dornici să obţină ediţia specială a zilei. Ziarul a mai tipărit o serie de exemplare după ce primul tiraj de 690.000 de copii s-a vândut.

Şi site-ul postului de televiziune CNN a avut un record de 30 de milioane de vizitatori, recordul precedent de 13,4 milioane fiind atins la alegerile primare democrate. Asta poate şi pentru că o reporteră a postului de televiziune american a fost „teleportată“ în studioul central din New York, unde a conversat cu unul dintre moderatori. Aducerea un reporteri-hologramă în studioul de ştiri este o premieră în lumea televiziunii.

CITIŢI ŞI:

Republicanii, pregătiţi să coopereze cu Obama

Sarah Palin nu îşi asumă eşecul

Obama, sărbătorit pe toate continentele Obama, visul american

Echipa lui Obama, pregătită de lucru