Podul Ciurel a fost deschis, sâmbătă, circulaţiei. Gabriela Firea, primarul Capitalei susţine că finalizarea proiectului a fost întârziată de anumite „interese meschine”.
„Începând din această dimineaţă, bucureştenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmboviţa, 3 pasaje supraterane şi 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere - Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei. În etapa a doua a investitiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri, se construieşte drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1”, a anunțat Gabriela Firea.
Ea susține însă că finalizarea proiectului a fost întârziată de „interese meschine”.
„Din păcate, timp de zece ani această investiţie a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior şi nelegitime în instanţă, ale unor ONG-işti care acum au tupeul să aspire la funcţiile de primar, al sectorului 6, respectiv al Capitalei”, a spus edilul.
Gabriela Firea anunţa, joi, că sâmbătă va fi deschis şi dat circulaţiei Podul Ciurel-Nod Virtuţii, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti. Edilul adăuga că „proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat".
„Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneş, împreună cu asociaţia şi susţinută de domnul Nicuşor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască.
Au solicitat pe rând: să se desfiinţeze autorizaţia de construire, să se anuleze în instanţă PUZ-ul de sector. Nu au reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani. Instanţa a decis că nu este afectată viaţa de familie a celor care deţin "casa roz" şi nici proprietatea privată”, a explicat primarul general, scrie RomâniaTV.
Iată și câteva din datele tehnice ale proiectului:
- Nod Virtuţii: Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab) Lungime pod hobanat – circa 235 de metri Înălţime pilon central – 68,2 metri Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat Număr de hobane – 24 perechi de hobane Pentru realizarea proiectului au fost folosite: - 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente - 20.000 metri cubi de balast stabilizat - 11.000 tone de asfalt - 40.000 metri cubi de beton - 5.150 tone tablier şi armătură metalică - 310 tone oţel pentru hobane - 13 kilometri de bordură - 7.5 kilometri de parapete.