O reţea de traficanţi de persoane a fost DESFIINŢATĂ în Italia. Poliţiştii au făcut 24 de ARESTĂRI

Justiţia italiană a arestat, luni, 24 de membri ai unei reţele de traficanţi de persoane care tranzitau imigranţi din Africa până în Europa de Nord, prin Marea Mediterană şi Sicilia.

Traficanţii ar fi organizat cel puţin 15 acţiuni de tranzitare din mai 2014 şi le cereau imigranţilor între 1.200 şi 2.000 de dolari, potrivit Parchetului din Palermo, conform AFP, citată de Agerpres.

Şeful guvernului italian, Matteo Renzi, a confirmat, într-o conferinţă de presă, că 24 de membri ai reţelei au fost arestaţi luni, ceea ce face ca numărul total al traficanţilor arestaţi de Italia să ajungă la 1.002.

Imigranţii, veniţi în principal din Eritreea, Sudan şi Somalia, se îmbarcau în apropiere de Zuwarah, în Libia, cu destinaţia Sicilia, a precizat Parchetul presei. Ei erau ţinuţi în hangare în apropiere de litoral până la plecare.

Conform unui raport voluminos al anchetei Parchetului din Palermo, citat de media italiene, sute de imigranţi erau îmbarcaţi pe vapoare în stare precară, apoi traficanţii îi abandonau în plină mare după ce lansau apeluri de salvare, contând în mod cinic pe navele italiene pentru a-i salva.

Traficanţii organizau întreaga călătorie, inclusiv fuga din centrele de primire italiene. Imigranţii salvaţi pe mare erau apoi transportaţi în centre răspândite pe tot teritoriul italian. Dar doi din trei imigranţi vor mai degrabă să plece, cu mijloace proprii, către alte destinaţii în Europa, decât să aştepte un posibil drept de azil în Italia, au indicat organizaţii de ajutor pentru imigranţi.

Traficanţii arestaţi recurgeau la sisteme de plată sofisticate, precum transferurile de bani via Moneygram sau Western Union. Pentru fiecare "client" imigrant era atribuit un număr şi fiecare plată era consemnată într-un dosar, a explicat Parchetul.

Reţeaua, care funcţiona ca o veritabilă agenţie de voiaj cu legături în Sicilia şi Lombardia, organiza transportul până la Roma şi Milano, în general cu maşina sau cu autocarul, apoi călătoria către destinaţiile finale: Norvegia, Elveţia, Franţa, Marea Britanie sau Germania. Tarifele erau mai mult sau mai puţin scumpe, după mijlocul de transport, care putea fi tren, autocar sau automobil.

Gruparea infracţională era condusă de Yehdego Mered (eritreean) şi Ghermay Ermias (etiopian). Numele celor doi traficanţi, descrişi ca fiind fără milă, au apărut în ancheta deschisă după naufragiul din 3 octombrie 2013 în largul insulei Lampedusa, soldat cu 366 de morţi.