O nouă înșelăciune în România. Șoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost victima unei noi metode de înșelătorie. Și alți taximetriști sau livratori au fost păcăliți de infractori. După ce șoferii primesc comenzile, clienții falși pretind că sunt bolnavi sau au copii în îngrijire și îi roagă pe aceștia să le încarce cartelele SIM sau să le depună diverse sume la bancomat, promițându-le că le vor da banii înapoi în scurt timp.
O nouă înșelăciune în România
După ce taximetriștii sau livratorii le trimit bani, clienții falși le blochează numere de telefon și dispar. Un caz de acest gen s-a întâmplat în Suceava, unde un tânăr în vârstă de 25 de ani, șoferul unei firme de ridesharing, a rămas fără 6000 de lei, după ce a luat o comandă.
Oficialii Poliţiei Judeţene Suceava au explicat cum procedează infractorii. Înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, ei îi pun pe șoferi să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM , cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi.
Ce spun polițiștii
„În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa.”, au transmis oficialii Poliţiei Judeţene Suceava.
Șoferul unei firme de ridesharing a rămas fără bani
În acest moment, oamenii legii fac cercetări pentru identificarea persoanei care l-a înșelat pe tânărul șofer din Suceava. Un dosar penal pentru infracțiunea de înșelăciune a fost deschis. Polițiștii au spus că șoferul firmei de ridesharing a fost sunat de către un bărbat necunoscut ce i-a solicitat să se deplaseze la cel mai apropiat magazin pentru a depune şi anumite sume de bani, furnizând o adresă de email. În continuare, persoana vătămată a dat curs solicitării şi a depus la mai multe aparate de tip self-pay suma totală de 6000 lei.
Șoferul din Suceava a încercat să-l sune pe client pentru a îi cere banii înapoi, dar acesta nu a mai răspuns. Tânărul a depus plângere la poliție după ce a realizat că a fost păcălit.