O nouă autostradă în România: „Va fi coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei”

O nouă autostradă în România: „Va fi coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei” Sursa:Facebook

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, astăzi, 13 iulie, că au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru construcția Autostrăzii Focșani – Bacău. Decizia a fost luată în urma unei ședința de guvern. Primele contracte pentru construcția A7 au fost semnate în anul 2016.

Valoarea investiției la acest sector al Autostrăzii A7, Focșani-Bacău, a fost estimată la 10,5 miliarde lei.

Sorin Grindeanu, ministrul  Transporturilor, a adus lămuriri despre noile contracte. Ele sunt pentru încă 98,9 km din autostrada Moldova și vor putea intra rapid în licitație. Mai întâi, trebuie să fie aprobat de către Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, Proiectul Tehnic pentru toate cele 3 tronsoane ale autostrăzii. Acestea sunt:

-Tronson 1 (Focșani – Domnești Târg): 35,60 km

Ne puteți urmări și pe Google News

-Tronsonul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni): 38,78 km

Tronsonul 3 (Răcăciuni – Municipiul Bacău): 24,52 km

Ce se va construi pe A3

Pe traseul autostrăzii Focșani-Bacău urmează să fie construite: 91 de poduri și pasaje, 5 noduri rutiere, 10 spații de servicii și 3 Centre de Întreținere și Coordonare. ”A7, care va fi practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas făcut în ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economică a acestei zone”, spus Grindeanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Autostrada Moldova (A7) va avea o lungime de aproximativ 320 km între Ploiești și Pașcani. Totalul construcției este estimat la 24,29 de miliarde de lei (fără TVA). Costurile vor fi finanțate prin PNRR.

Ce contracte au fost semnate până acum

Până în acest moment, pe sectorul Ploiești-Buzău care are o lungime totală de 63,25 de km, au fost semnate contractele pe primele două loturi. Contractul pentru cel de al treilea lot urmează să fie semnat în scurt timp.

Pentru sectorul Bacău-Pașcani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis deja spre validare la ANAP documentațiile pentru atribuirea contractelor necesare construcției celor 3 loturi cu o lungime de 77,39 km.

Sectorul Buzău- Focșani, (82,44 km), format din patru tronsoane, este în faza evaluării ofertelor depuse. Traseul autostrăzii este amplasat pe raza mai multor județe aflate între Vrancea și Bacău. Unitățile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Municipiului Adjud, Orașele Mărășești și Panciu și comunele Vânători, Garoafa, Bolotești, Tifești, Movilița, Pufești și Ruginești din județul Vrancea și comunele Sascut, Valea Seacă, Orbeni, Parava, Răcăciuni, Cleja, Fărăoani, Nicolae Bălcescu din județul Bacău.

Suprafața totală a terenului care se estimează să fie ocupat de lucrările autostrăzii este de 1628 hectare. Terenul aparține atât proprietății domeniului public național și local, cât și persoanelor fizice și juridice.