Lângă orașul Sheerness se află un vapor scufundat. În cala navei se află 6225 de tone de bombe și detonatoare. Sunt 14.000 de bombe, din care cu fosfor, bombe de 900 kg, etc.
După recenta explozie devastatoare din Beirut, autoritățile britanice sunt în alertă. O bombă cu ceas, la propriu, zace pe fundul mării de șapte decenii, la numai doi kilometri de orașul Sheerness.
În august 1944, nava SS Richard Montgomery a părăsit Philadelphia urmând ca, în final , să ajungă în estuarul Tamisei, lângă Londra.
SS Richard Montgomery făcea parte din seria Liberty Ships, acele nave americane construite rapid în timpul celui de-al doilea Război Mondial, concepute pentru a transporta cât mai multe echipamente posibil.
Pe această navă se află nu mai puțin de 6.225 tone de bombe și detonatoare. Dar, din cauza vremii nefavorabile și după o serie de greșeli, SS Richard Montgomery a eșuat pe un banc de nisip din nordul Kentului.
La 25 septembrie 1944, o tentativă de salvare a navei a fost întreruptă, după ce aceasta s-a rupt în două și s-a scufundat. De șaptezeci și șase de ani, SS Richard Montgomery și încărcătura ei periculoasă se află la o adâncime de numai cincisprezece metri, la 2,5 kilometri de orașul Sheerness.
Cel puțin 14.000 de bombe se află încă la bord: bombe cu fosfor, bombe cu fragmentare, de „uz general” în greutate de 900 kg și alte mașinării infernale.
„Locuitorii au semnalat faptul că au văzut flăcări galbene dansând pe suprafața apei în apropiere de epavă, probabil că fosforul scapă și reacționează cu aerul”, relatează Vice.
În 1970, Royal Military College of Science a efectuat un studiu asupra consecințelor unei explozii simultane a întregii încărcături.
Deși acest scenariu este considerat puțin probabil, concluziile oamenilor de știință sunt totuși terifiante.
O astfel de deflagrație ar provoca o coloană de apă și de resturi înaltă de 3 kilometri și un tsunami de 5 metri, care ar distruge regiunea și ar putea ajunge chiar la Londra.
Pentru a înrăutăți lucrurile, epava navei SS Richard Montgomery este situată la aproximativ 5 kilometri de cea mai mare instalație de depozitare a gazelor naturale lichefiate din Europa, terminalul Grain LNG.
Fiecare dintre cele trei tancuri ale sale este mai mare decât sala Royal Albert Hall. O explozie ar risca deci să provoace o a doua catastrofă.
După încercarea de salvare a navei din septembrie 1944, mai multe proiecte au fost luate în considerare pentru a neutraliza ceea ce specialiștii consideră o amenințare reală, dar niciunul nu a reușit să fie dus la bun sfârșit.
Autoritățile s-au mulțumit să interzică accesul la navă și să o monitorizeze constant. Între timp, starea epavei continuă să se deterioreze.