Un bucureştean reclamă faptul că nu poate să-şi retragă banii care i-au rămas pe un site unde a jucat poker, deşi a trimis datele de identificare cerute.
În urmă cu o lună, Marcel Iosif şi-a făcut un cont pe adresa www.fulltiltpoker.com, a depus câteva sute de dolari, dar când a vrut să retragă ce i-a mai rămas nu a putut.
A luat legătura cu firma care se ocupă de site, a trimis datele de identificare cerute, însă tot nu a primit banii, unul dintre motivele invocate pentru refuz fiind faptul că documentele trimise în format electronic erau prea mari.
Reprezentanţii firmei incriminate susţin că nu au putut trimite banii clientului pentru că datele de identificare nu răspund criteriilor lor, pentru a asigura astfel protecţia contului creat.
Refuzat fiindcă a trimis un e-mail prea mare
"Acum o lună am văzut la televizor reclame la un site unde se joacă poker, www.fulltiltpoker.com. Am intrat, mi-am făcut un cont şi am depus 600 de dolari de pe un card Mastercard. Acolo se specifica faptul că la prima depunere voi primi o bonificaţie de încă 600 de dolari care mi se va da în rate de câte 10 dolari. Am jucat, am pierdut 200 de dolari din banii mei şi încă vreo 300 din bonificaţie şi am vrut să-mi retrag banii rămaşi, însă nu am reuşit", povesteşte bucureşteanul în vârstă de 55 de ani.
Reprezentanţii firmei i-au solicitat să le trimită documente pentru a-i certifica identitatea. "După ce le-am trimis copie buletin, copie faţă Mastercard, copie factură utilităţi, copie extrasuri conturi bancare pentru a nu fi probleme cu identificarea mea şi, în plus, o poză a mea cu buletinul în mână, mi-au spus că emailul trimis de mine e prea mare, şi după aceea nu am mai primit niciun răspuns", adaugă bărbatul.
Reprezentanţii site-ului în cauză spun că e obligatorie trimiterea unor date de identificare pentru protejarea contului.
"Nu se acceptă documente scanate parţial"
Pe site-ul cu pricina este precizat că banii nu pot fi retraşi în orice condiţii, dar nu sunt oferite detalii. Cei de la Full Tilt Poker au precizat pentru EVZ următoarele: "Clienţii care doresc să retragă bani din cont trebuie să ne trimită copii după următoarele documente scanate: o fotografie de identificare (după permisul de conducere, paşaport sau alt act din care să reiasă data de naştere şi data când expiră documentul), dovada adresei (extrase de cont, facturi de utilităţi, telefon, asigurări ale casei sau maşinii)".
Documentele trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: copiile de pe docu mente trebuie să fie clare (între 96 şi 150 DPI sau mai mult), documentele trebuie să fie copiate integral (secţiunile parţiale nu sunt acceptate), facturile trebuie să conţină logoul firmei sau antetul, iar adresa menţionată pe documentele de verificare trebuie să coincidă cu cea înscrisă şi pe contul de pe Full Tilt Poker.
În plus, conţinutul nu trebuie să fie mai mare de 3 MB, iar ataşamentele trebuie să fie JPEG sau PDF. Pentru cei care nu au acces la scanner, se acceptă şi fotografii digitale ale documentelor.
CONTRACT TRANSFRONTALIER
Reclamaţi la cei care au eliberat licenţa
Site-ul de poker www.fulltiltpoker. com poate fi reclamat inclusiv la autorităţi internaţionale, nu doar în România.
"Din cauza faptului că firma care deţine site-ul www.fulltiltpoker. com are sediul în Insulele Canalului, care aparţin de Regatul Unit al Marii Britanii, puteţi înainta o reclamaţie către autoritatea care a eliberat licenţa comerciantului (Alderney Gambling Control Commission - www.gamblingcontrol.org). În acelaşi timp, puteţi trimite o sesizare către Centrul European al Consumatorilor, filiala din România, care vă poate sprijini în soluţionarea litigiului pe cale amiabilă, având în vedere că este vorba despre un contract transfrontalier", recomandă avocatul Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.
700 de dolari este suma pe care clientul site-ului www.fulltilpoker.com spune că nu o mai poate recupera, cu toate că ar fi trimis actele cerute de cei care se ocupă de site