În timp ce Dacia mai "trage" o vreme de modelul cu care s-a relansat – Loganul bun la toate, cu preţ fără concurenţă – adversarii săi relansează modele care ar trebui să ofere publicului dreptul la o alternativă. Fie şi una mai scumpă.

Chevrolet a anunţat că va prezenta, la Salonul auto de la Geneva de luna viitoare, versiunea Sedan a modelului Aveo. Noul Aveo, cel dezvoltat pe o platformă tehnică proaspătă, cu un design pe măsură şi, se speră deocamdată, rezultate mai bune la capitolul siguranţă oferită pasagerilor.

Cu o lungime de 4,39 metri şi o lăţime de 1,73 metri, noul Aveo în trei volume este atât mai lung, cât şi mai lat decât modelul actual. Ceva mai lung decât Loganul (care are 4,25 metri). 

Volumul portbagajului este printre cele mai bune din clasa sa: 502 litri – aproape la fel de încăpător ca şi spaţiul pentru bagaje propus de Logan.

Toate versiunile noului Aveo sunt prevăzute cu suspensie faţă McPherson. servodirecţie electrică, ABS şi sistem electronic de control al stabilităţii (ESC).

Gama de motorizări, toate cu patru cilindri, va cuprinde atât unităţi pe benzină cât şi, în premieră, un turbodiesel.

Agregatele pe benzină au 1.2 litri (70 CP şi 86 CP), 1.4 litri (100 CP) şi 1.6 litri (115 CP). O unitate turbodiesel de 1.3 litri (prevăzută cu sistem Start-Stop) va fi disponibilă cu 75 CP sau 95 CP, în funcţie de versiune.
Prima transmisie automată cu 6+1 trepte folosită de Chevrolet într-un autovehicul de mici dimensiuni va fi oferită, opţional, pentru motoarele pe benzină de 1.4 şi 1.6 litri, pe majoritatea pieţelor.

Standard vor fi disponibile cutii de viteze manuale cu 5+1 sau 6+1 rapoarte, în funcţie de versiunea aleasă.

Chevrolet Aveo Sedan va fi lansat în România după prezentarea programată pentru ediţia de luna viitoare a Salonului auto de la Geneva.

Preţurile, care vor fi, cel mai probabil, mai mari cu cel puţin 2.000 de euro decât ale gamei Dacia Logan, urmează a fi anunţate.