Noul birou Google din România. Clădirea se află în zona Piața Unirii din București
- Iulia Moraru
- 18 octombrie 2022, 17:09
În anul 2010, Google își deschidea primul birou în România. După mai bine de un deceniu pe piața locală, compania are un nou birou, situat în zona Piața Unirii din București.
Dacă în urmă cu 12 ani Google România avea doar câțiva angajați, acum echipa a ajuns la un număr de 350, după integrarea producătorului de ceasuri și brățări inteligente Fitbit, în februarie 2021.
Primele produse anunțate local au fost legate de Google Maps: funcția de navigație și primele imagini Street View din România.
Google, nou birou în România
De-a lungul timpului, România a devenit cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA).
Încă de la intrarea sa pe piața din România, Google și-a extins proiectele locale, de la a face accesibile digital frumusețile și moștenirea culturală a României, până la a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, promovarea mediului antreprenorial local și impulsionarea creșterii economice.
În continuare, compania va continua să-și extindă programele dedicate educației digitale și sprijinirii antreprenoriatului, obiectivul fiind accelerarea transformării digitale a României la toate nivelurile.
„De-a lungul anilor, am fost martori la felul în care tehnologia poate ajuta oamenii să depășească perioade dificile, să-și pregătească carierele și afacerile pentru viitor.
Vom continua să investim resurse și să fim alături de mediul de afaceri, academic, sectorul public și neguvernamental din România pentru a ne asigura că o tot mai mare parte din societatea românească beneficiază de avantajele tehnologiei. Iar inovația născută din centrul local va alimenta tehnologia utilizată în toate colțurile lumii”, a spus Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.
Spațiul noului birou este amenajat având ca sursă de inspirație simbolurile tradiționale românești. Camerele sunt denumite după personalități românești marcante, precum Nadia Comăneci și Constantin Brâncuși, iar mici detalii de design amintesc de altele.
Fitbit, în echipa Google România
Hubul local Fitbit, aflat în apropierea Pieței Victoriei, este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru produse wearables din EMEA. Pe dispozitivele wearable de la Google se găsesc mai multe funcționalități, precum aplicația de electrocardiogramă (EKG), funcționalitățile de analiză a somnului sau management al stresului.
Mai mult, Google vine și cu o serie de oportunități economice. Programele Google își propun să sprijine românii să învețe abilități care să-i ajute să utilizeze tehnologia cu încredere și în siguranță. În ultimii cinci ani, peste 500.000 de persoane au participat la cursurile organizate în cadrul programului Google Atelierul Digital.
Google România oferă susținere IMM-urilor și, până în prezent, a pus la dispoziție cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit sfaturi specializate despre cum să-și digitalizeze afacerea utilizând instrumente Google.
De asemenea, compania va continua proiectele pe trei direcții cheie: dezvoltarea competențelor digitale, sprijinirea companiilor și susținerea inovației. Obiectivul principal este accelerarea transformării digitale a României.
Păstrarea patrimoniului cultural al României
Extinderea din 2012 a imaginilor Street View pentru a acoperi toată România a fost unul dintre primele proiecte majore ale Google în țara noastră. Mașinile au revenit periodic în ultimul an pentru a actualiza imaginea țării.
Proiecte speciale au fost dezvoltate de biroul local Google pentru a adăuga în Street View câteva dintre reperele României. În 2015, Salina Turda a fost deschisă vizitatorilor virtuali pe Street View.
În 2018, în colaborare cu organizația World Wide Fund (WWF), Google România a pus pe Street View Delta Dunării. Peste 1.500 km de canale și drumuri, alături de lacuri, floră și faună, precum și arhitectura locală au devenit disponibile pentru a fi explorate pe Google Maps, potrivit unui comunicat al companiei.