Acord pe nota de plată pentru Brexit

Acord pe nota de plată pentru Brexit

Marea Britanie a oferit o „notă de plată” mai mare decât estima inițial pentru divorțul de UE: 50 de miliarde de euro.

Vestea a fost publicată de presa internațională, ieri, cu mențiunea că nu există, deocamdată, un acord final, dar această ofertă ar fi fost primită cu încântare de Bruxelles.

Metaforele lui Johnson

Boris Johnson, ministrul britanic de Externe, declarase că țara sa „va face o ofertă corectă” pentru deblocarea negocierilor privind Brexitul, care ajunseseră într-un impas.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Acum este momentul să mișcăm nava blocată între stânci și să o facem să-și continue drumul”, a spus el în timpul unei călătorii în Coasta de Fildeș, unde a participat la o întâlnire cu lideri europeni și africani. Johnson a adăugat că nu vrea să vorbească despre cifre, dar toate părțile vor să vadă un progres spre următoare fază a negocierilor, discuțiile despre tranziție și viitoarea relație UEMarea Britanie.

Suma de bani ce va fi plătită de Londra a fost redată diferit de ziarele britanice, cu variațiuni între 40 și 55 miliarde de euro.

În septembrie, premierul britanic, Theresa May, a sugerat că Marea Britanie este dispusă să plătească circa 20 de miliarde de euro, dar UE a cerut ca această sumă să crească. Oficialii britanici speră să continue negocierile pe tema schimburilor comericale, dar UE va face asta doar când există „progrese considerabile” în trei domenii: „nota de plată” pentru divorț, drepturile cetățenilor europeni în Marea Britanie, după Brexit, și granița irlandeză.

Angajamente financiare

UE susține că britanicii au angajamente financiare, iar acestea trebuie acum reglementate, ca parte a acordului privind retragerea Marii Britanii din UE. Londra acceptă că are câteva obligații și a promis să își achite din datorii. Dar sunt probleme pe termen lung, precum pensiile pentru angajații UE și modul în care va fi calculată de acum înainte contribuția Marii Britanii la acestea; dar și ce se va întâmpla cu proiectele care au finanțarea aprobată, dar vor începe lucrările după Brexit.