Noile recomandări pentru menținerea ordinii. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Noile recomandări pentru menținerea ordinii. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

În ce privește mediatizarea afacerilor europene, echipa de cercetare a respectat definiția Comisiei Europene, care consideră abordarea tematicii europene din două unghiuri: o bună înțelegere a afacerilor europene care cuprind teme economice, politice și sociale comune în statele membre, alături de procesul decizional regional care are potențialul de a modela opiniile asupra UE, sau poate afecta cetățenii și o perspectivă europeană în reportaje și actualități în ce privește afacerile europene.

Pentru analiză au fost luate în calcul cifrele publicate de Eurobarometrul pe 2018. Asfel, chiar dacă doi europeni din trei se consideră prost informați, există o tendință pozitivă la cetățenii care se consideră bine informați pe acest subiect.

Astfel, prezentarea preferențială a unor subiecte europene, cum au fost criza financiară, criza migranților și alegerile europene, au contribuit la atragerea interesului marelui public pentru afacerile europene în ultimii zece ani.

În ce privește sursele de informare pentru afacerile europene, se constată întâietatea televiziunii, în timp ce internetul și rețelele sociale, care sunt cele mai consultate, nu oferă satisfacție europenilor. Se observă și faptul că diferențele între presa tradițională de informații, radio și presă scrisă și mijloacele recente, cum sunt internetul și rețelele sociale este din ce în ce mai mică.

Dar, pentru problematica europeană esențială vieții sale, europeanul se sprijină pe surse considerate fiabile . Dacă televiziunea este cea mai utilizată, internetul, radioul și presa scrisă dețin părți similare din audiență.

Studiul relevă și faptul că subiectul afacerilor europene este slab reprezentat în mediul digital în toate țările UE.