Noile recomandări pentru menținerea ordinii. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR
- Radu Stefanescu
- 28 septembrie 2020, 02:53
Comisia Europeană a publicat raportul final al unui studiu care a explorat condițiile în care au fost mediatizate subiectele europene în diferitele media europene. Cncluziile studiului vor sta la baza deciziilor viitoare în domeniul acțiunilor multimedia și vor fi utilizate pentru a înțelege mai bine evoluția și funcționarea sectorului.
Studiul a urmărit tendințele principale din presa de informații, factorii care afectează desfășurarea optimă a profesiei de jurnalist, mediatizarea subiectelor europene, lacunele și oportunitățile potențiale cu care se confruntă sectorul. Astfel, în ce privește pluralismul, sunt analizate tendințele generale și compoziția acționariatului în media. Se constată o tendință accentuată către concentrarea proprietății mai multor companii în mâinile câtorva posesori și mai multe companii media private decât publice. Exemplele principale sunt achizițiile făcute de Murdoch în Marea Britanie, parteneriatul Liberty Globaland-Vodafone în Regatul Țărilor de Jos și asocierea MEO-GMC din Portugalia.
Baza de date MAVISE26 a Observatorului European al Audiovizualului arată că în segmentul audiovizual, 90% dintre companii sunt private, în timp ce companiile publice media reprezintă doar 9% din piață.
Pe ansamblu, pluralismul și independența media par din ce în ce mai amenințate. Labour Expert Group raportează, de exemplu, că proprietatea concentrată este legată de tendința de digitalizare și de condițiile de muncă din ce în ce mai proaste ale jurnaliștilor: program de lucru mai lung, mai multe sarcini de îndeplinit, presiunea continuă pentru recalificare, locuri de muncă instabile și, în general, o deteriorare a echilibrului între viața profesională și cea privată.