Companiile care subcontractează servicii de la alte firme vor trebui să se asigure că angajații acestora își vor primi toate drepturile salariale. Guvernul a adoptat un act normativ care stabilește măsuri de protecție și susținere a acestui tip de angajați. Documentul stabilește care sunt obligațiile companiilor care subcontractează servicii.
Guvernul condus de Nicolae Ciucă a aprobat, în şedinţa de miercuri, 11 mai, o ordonanţă de urgenţă care reglementează măsuri pentru protejarea şi sprijinirea salariaţilor angajatorilor naţionali ce subcontractează servicii. Actul normativ stabilește obligațiile pe care le au acești angajatori în ceea ce priveşte acordarea unor drepturi salariale, după cum informează Guvernul, prin intermediul unui comunicat de presă.
„Actul normativ reglementează măsuri pentru protejarea și sprijinirea salariaților angajatorilor naționali care subcontractează servicii, în ceea ce privește acordarea drepturilor salariale rezultate în cadrul prestării categoriilor de servicii prevăzute în Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale”, se arată în comunicatul de presă.
Ordonanța adoptată de Guvernul condus de Nicolae Ciucă completează Legea nr. 16/2017 privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale.
„Astfel, ordonanţa completează prevederile Legii 16/2017 în sensul reglementării, în mod similar cu situaţia legiferată în cazul detaşării transnaţionale, a răspunderii contractantului căruia întreprinderea îi este subcontractant direct privind răspunderea în solidar cu aceasta sau în locul său pentru drepturile salariale nete restante aferente salariului brut pe ţară garantat în plată, cu menţinerea în sarcina subcontractantului a obligaţiei de plată a diferenţei datorate salariatului până la acoperirea integrală a drepturilor salariale cuvenite acestuia potrivit contractului individual de muncă, precum şi a sumelor privind plata contribuţiilor asigurărilor sociale aferente”, a informat Guvernul în comunicatul de presă.
Ordonanţa de urgenţă care tocmai a fost aprobată reglementează măsuri pentru protejarea şi sprijinirea salariaţilor angajatorilor naţionali care subcontractează servicii. Este vorba despre acordarea drepturilor salariale rezultate în cadrul prestării categoriilor de servicii prevăzute în Legea nr. 16/2017.
Guvernul anulează datoriile CFR Marfă
Tot în ședința de guvern de miercuri, 11 mai, a fost adoptată o ordonanță de urgență privind pentru stingere a unor obligații fiscale şi bugetare ale Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” S.A. Actul normativ aprobat reglementează o derogare de la regula prevăzută de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal.
„OUG prevede că operațiunea de trecere de active în proprietatea statului va putea stinge și creanțele bugetare, pe lângă cele fiscale, reglementate în prezent. Totodată, ordonanța stabilește o procedură accelerată de trecere în proprietatea statului a bunurilor mobile și imobile ale CFR Marfă SA în vederea stingerii creanțelor fiscale și bugetare. De asemenea, OUG va produce efecte doar după comunicarea acceptului Comisiei Europene privind stingerea datoriilor SNTFM CFR Marfă prin dare în plată”, se arată în comunicatul guvernului.