Noi legături feroviare între România și alte țări. „Conexiuni internaţionale de zi şi de noapte”

Sursă: Janusorlov | Dreamstime.com

Un nou proiect european va face noi legături feroviare între România și alte țări. Trenurile vor circula mult mai rapid ziua și noapte în majoritatea statelor din Europa.

Trenurile vor circula mai rapid şi mai frecvent între mai multe ţări europene, inclusiv România, potrivit unui proiect UE. Vor fi trenuri de zi și noapte care vor ajunge în România, Ungaria și Austria. Comisia Europeană a anunțat deja că primele legături vor fi gata în această vară și că vor fi mai multe curse din Germania către țările scandinave.

„În contextul cererii pentru transport nepoluant, avem nevoie ca piața de trenuri și căi ferate să răspundă mai bine și mai repede, în special când vine vorba de călătoriile transfrontaliere. De aceea Comisia Europeană vrea să ajute companiile de căi ferate să creeze noi conexiuni internaţionale, de zi şi de noapte”, a declarat Adina Vălean, Comisarul european pentru Transport.

Noi legături feroviare

În cadrul proiectului, un nou tren direct va circula pe traseul Stockholm-Copenhaga-Berlin, iar o nouă legătură Flixtrain va permite transportul de pasageri din Leipzig (estul Germaniei) până în capitala Suediei, via Berlin şi Copenhaga.

sursa: Arhiva EVZ

Alte trenuri noi vor lega Praga de Berlin şi Copenhaga; Hamburg (nordul Germaniei) de Gothenburg (sudul Suediei) - cursă de zi; Munchen (sudul Germaniei) de Zurich (Elveţia) - ca test; Munchen de Budapesta, via Viena - de asemenea ca test; Roma de Munchen şi Milano (nordul Italiei) de Munchen.

Comisia Europeană va adăuga mai multe trenuri de noapte între Paris, Milano şi Veneţia, respectiv între Amsterdam şi Barcelona, iar în perspectivă între Lisabona, La Coruna şi Madrid sau între provincia spaniolă Catalonia şi sudul Franţei.

Comisia Europeană a precizat că proiectele vor fi implementate în colaborare cu companii feroviare de stat şi private, potrivit Agerpress.

Ce se va schimba în activitatea feroviară

Oficialii au mai declarat că activitatea feroviară va ajunge în 2026 - 2027 la productivitatea pe care o avea înainte de 1998.

„A avut loc finalizarea propunerilor de contracte de servicii publice pentru domeniul de transport feroviar de călători pe următoarea perioadă, de 10 ani, care va asigura tranziţia de la o piaţă reglementată şi guvernată exclusiv prin contracte atribuite direct la o piaţă reglementată şi guvernată exclusiv prin contracte atribuite prin proceduri competitive.

Pe calea ferată română avem astăzi şase operatori feroviari activi de călători, care au fost şi sunt sub contract de serviciu public cu statul român. Faţă de anii anteriori, vorbim acum de un contract care are la bază o viziune şi nişte obiective strategice. În primul rând, în centrul viziunii contractelor de serviciu public este creşterea calităţii şi dezvoltarea durabilă a României”, a spus preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.