O sticlă de apă din China și un săpun lichid din Indonezia au fost găsite pe o insulă din Oceanul Indian, unde s-au găsit bucăți din avionul cursei malaeziene MH370, în timp ce bucata de aripă va fi trimisă în Franța pentru a fi analizată.
Fragmentul de fuselaj a fost găsit pe insula La Reunion și se speculează că ar face parte din avionul Malaysia Airlines, dispărut în 8 martie 2014.
Fuselajul este trimis la Toulouse, în Franța, în această seară, pentru analiză.
Sursa foto: http://www.dailymail.co.uk
Majoritatea pasagerilor erau chinezi, ceea ce ar fi un semn în plus că fragmentul de avion respectiv ar aparține cursei amintite. Imaginile de la fața locului, prezentate de Daily Mail, arată , însă, că recipientele de plastic s-au degradat foarte puțin, deși au stat în apă 18 luni, ceea ce ridică suspiciuni că nu au nicio legătură cu avionul căutat.
Sursa foto: http://www.dailymail.co.uk
Autoritățile care caută avionul s-au declarat „tot mai încrezătoare” că fragmentul de aripă găsit ar fi fost al aparatului căzut în mare, crescând șansele rezolvării unuia dintre cele mai mari mistere aviatice.
Bucata de doi metri lungime a epavei va fi trimisă în Franța, cu speranța că ar fi prima dovadă tangibilă că avionul s-a prăbușit în Oceanul Indian.
Martin Dolan, comisar-șef al Biroului Australian pentru Siguranța în Transporturi, care conduce investigațiile, a declarat: „Suntem din ce în ce mai încrezători că este vorba despre un fragment al avionului Boeing 777 pe care îl căutăm. Forma obiectului semănă foarte mult cu o anumită parte care e specifică aparatului 777”.
Rămâne însă precaut până când nu vor exista confirmări tehnice și oficiale în acest caz, având în vedere că au existat multe piste false până acum. În următoarele 24 de ore vom știi mai mult, a mai spus Dolan.
Autoritățile franceze au mutat piesa avionului de pe plajă la un aeroport local din Reunion și o vor trimite diseară la Toulouse, unde va ajunge sâmbătă dimineața, potrivit biroului procurorului din Paris.
Orașul Toulouse este un nod important al industriei aerospațiale europene, acolo fiind sediul central al Airbus și existând o rețea extinsă de hangare și facilități pentru avioane.
Cursa MH370, care a dispărut în 8 martie 2014, cu 239 de oameni la bord, este singurul aparat de tip Boeing 777 dat dispărut.
Căutările eșuate până acum au ridicat îngrijorări în întreaga lume și întrebări legate de necesitatea ca toate liniile aerine să fie obligate să transmită continuu locația avionului, prin satelit, în special când este vorba despre distanțe mari, peste ocean.