Noi dezvăluiri ale şoferilor RATB: „Uşile autobuzelor se pot deschide orcând în mers

Noi dezvăluiri ale şoferilor RATB: „Uşile autobuzelor se pot deschide orcând în mers

În timp ce Regia de Transport tace, şoferi şi vatmani spun că dezvăluirile EVZ au avut efect. Autobuzele au început să fie verificate cum trebuie

Autobuz căruia stau să îi cadă roţiile, defecţiuni care ar putea deschide uşile în mers sau ar putea duce la deraparea maşinilor în trafic. Sunt poveştile angajaţiilor Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) trimise redacţiei EVZ.

Asta, după ce reporterii noştri au dezvăluit faptul că RATB scoate în trafic mijloace de transport cu defecţiuni şi că sunt autobuze cu anvelope de vară în plină iarnă. Cert este că, dezvăluirile EVZ au avut ecou deja, deşi autorităţile tac mâlc. Mai multe echipe ale Regiei au început să verifice problemele din depouri, iar tot mai mulţi şoferi şi vatmani postează pe reţelele de socializare noi cazuri care demonstrează că EVZ a avut dreptate: viaţa călătorilor este pusă în pericol.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dovezi aduse de angajaţi

Şoferii au trimis noi imagini pe adresa redacţiei cu defecţiunile apărute la bordul autobuzelor. Potrivit imaginilor primite, maşini care nu au ABS sau au dezumificator aer stricat, erau în trafic luni şi marţi.

Potrivit specialiştilor, cele două defecţiuni fac ca autobuzele să nu fie sigure. Motivul: „ABS este sistemul care face ca autobuzul să nu derapeze, iar frânarea să fie gradată, iar defectarea dezumificatorului poate duce la deschiderea uşilor în mers şi la blocarea roţilor, a explicat Valer Ciobănescu, şofer RATB.

Un autobuz era să rămână fără roţi

O altă problemă gravă a apărut pe lina 116, au povestit doi angajaţi ai Regiei. Potrivit acestora, zilele trecute, un autobuz era să rămână fără roţi. „Acel autobuz nu a fost verificat cum trebuie, înainte de a ieşi pe traseu. S-a dat prin staţie şi a venit o echipă şi a strâns roţiile, după ce au coborât toţi pasagerii, autobuzul fiind plin în momentul în care şoferul şi-a dat seama de pericol”, a povestit Ciobănescu.

Şoferii, prea obosiţi

Pe paginile de socializare au apărut zeci de reacţii, după ce EVZ a scris că bucureştenii sunt în pericol în autobuze şi tramvaie. „Şoferii sunt ținuți în traseu peste program. Şoferii din turele de noapte sunt ținuți în continuare în traseu, de cele mai multe ori până la ora 13.00, ori chiar mai târziu, din lipsa de șoferi”, a scris un şofer pe pagina de facebook.

Firea: Toate mijloacele sunt sigure

Edilul-şef al Capitalei, Gabriela Firea, a emis un punct de vedere, după dezvăluirile EVZ, în care susţine că niciun autobuz sau tramvai nu iese din depouri dacă nu este sigur din punct de vedere al circulaţiei. În replică, angajaţii Regiei spun că o aşteaptă pe doamna primar în depouri, să vadă problemele. „Să vină pe teren, să îi aratăm cum nu avem piese de schimb, în ce condiţii lucrăm şi ce defecte au autobuzele şi cum se face seara verificarea lor”, a declarat şoferul Valer Ciobănescu.Potrivit acestuia, nici criteriile salariale nu sunt egale pentru toţi angajaţii.