Nimic din media tradiționale nu mai este de actualitate. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Nimic din media tradiționale nu mai este de actualitate. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Nimic din media tradiționale nu mai este de actualitate. HOROSCOPUL LUI DOM PROFESOR

Dar am primit ceva interesant în curierul de Bruxelles, nu mă iartă nici anul acesta, am ce să citesc, cred că sunt cel mai bine informat din România. Iată:

 Păstrarea pluralismului media în Europa a fost una dintre prioritățile politice mediatice ale președinției germane a Consiliului U.E, dată fiind importanța acestuia pentru procesul democratic al formării opiniilor.

Pe parcursul ultimelor șase luni, seria de conferințe la distanță, intitulată Pluralism și responsabilitate a discutat despre soluțiile necesare pentru a contracara provocările la care sunt expuse media și jurnalismul de calitate în Europa. În timpul conferințelor s-au desprins și idei care au contribuit la proiectele de reglementare aflate în curs la nivel european. Astfel, pachetul de legi referitoare la serviciile digitale, planul de acțiune pentru democrație și planul de acțiune referitor la media și audiovizual sunt trei inițiative importante ale Comisiei Europene care vor avea un impact major asupra sectorului media.

Seria de conferințe a abordat, între altele, ameliorarea transparenței în selecția algoritmică, prevenirea sau eliminarea avantajelor concurențiale obținute prin monopolul asupra datelor și luarea de măsuri eficiente pentru a contracara propaganda agresivă a dezinformării. Raportorii au deplans faptul că media online a devenit o adunatură de bloggeri numai cu scopuri personale, economice în primul rând. Interesul lor nu mai este deontologia jurnalistică, adevărul informațiilor, respectul față de cititor, gramatica și un stil plăcut, ci SEO, TAG, meta description, vizualizări etc. Noi proceduri de cooperare formală și informală între autoritățile de reglementare naționale independente ar putea garanta o protecție eficientă pentru toți utilizatorii de platforme.

Potrivit Institutului Hans Bredow pentru cercetare în media din Germania, ceea ce se știa în mod tradițional despre reglementarea media, nu mai este de actualitate, deoarece internetul a produs un excedent de conținut individual pe care furnizorii îl controlează și îl folosesc în scopuri economice. Situația este de așa natură, încât trebuie să începem să înțelegem pluralismul mai puțin în termenii reprezentării de conținuturi și de furnizori, cât în termeni legați de selecția tehnică a informațiilor, de acces la informație și de pluralitate a receptării din partea utilizatorilor.

Ne puteți urmări și pe Google News