Zona Cotroceni, salvată de linia 70 de troleibuz. Nicușor Dan a renunțat la proiect

Zona Cotroceni, salvată de linia 70 de troleibuz. Nicușor Dan a renunțat la proiect Sebastian Burduja îl acuză pe Nicușor Dan că nu este transparent. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Nicușor Dan a renunțat la ideea de a introduce transport public pe străzile Carol Davila și Doctor Lister din Cotroceni.

Nicușor Dan nu va introduce transport public în zona Cotroceni

Nicușor Dan și Direcția Transporturi din Primăria Capitalei au încercat în repetate rânduri să introducă troleibuze în Cotroceni. Zona, pe lângă restricțiile de tonaj, este încadrată și ca zonă de protecție maximă, informație publicată și pe site-ul Primăriei Capitalei.

Primăria condusă de Nicușor Dan a renunțat la acest proiect:

„Primarul general a realizat că anumite clădiri din Cotroceni, care nu sunt reabilitate, pot trepida din cauza troleibuzelor, care au peste 15 tone greutate”, au precizat surse administrative, pentru Gândul.

Ne puteți urmări și pe Google News

Troleibuzele Solaris

„Cotroceni” figurează ca „Zonă protejată 45” și este unul dintre cele mai cochete cartiere din București

Potrivit unui proiect al Direcției de Transporturi, în zonă urma să fie introdusă linia 70 de troleibuz .

Intrarea urma să se facă pe strada Doctor Carol Davila, dinspre Bulevardul Eroilor. Apoi, troleibuzele urmau să facă stângă pe strada Doctor Lister și să iasă din cartier la Piața Operei. Primăria Capitalei a apucat să traseze liniile pentru stații, iar transportul STB urma să fie introdus în această perioadă.

În aprilie, Primăria Municipiului București oferea un punct de vedere în această problemă:

„Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr. J. Lister aparţine Direcţiei Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. În plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă”, se arată în comunicatul transmis către Gândul.

STB, schimbări în trafic

Analiza care a stat la baza inițiativei lui Nicușor Dan

Primăria Municipiului București și Direcția de Transporturi au explicat motivele pentru care au vrut să introducă linia 70:

„Distanțele de la cel mai îndepărtat punct al cartierului față de traseele de transport public, și anume intersecția străzilor Dr. j. Lister şi Dr. Gr. Romniceanu, sunt:

  1. 500 m până la stația Dr. Mihai Ciucă de pe șoseaua Panduri, cu urcarea ​unei pante abrupte de 50 m;
  2. 620 m până la stația Prof. Dr. Rainer, cu urcarea unei pante abrupte de ​​50 m;
  3. 650 m până la stația Carol Davila;
  4. 920 m până la stația de metrou Eroilor, prin strada Dr. J. Lister”.

Legea 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 de metri.

Fostul arhitect-șef al Capitalei a avertizat despre pericolul mijloacelor de transport în comun în zonă

Ștefan Dumitrașcu, fost arhitect-șef al Capitalei, spunea că proiectul va afecta zona și clădirile de patrimoniu:

„Nu trebuie să ai școală făcută în Franța sau în Germania ca să-ți dai seama că introducerea unor vehicule cu un asemenea tonaj, de 14 tone, pe o stradă de 6-7 metri, va afecta acea zonă. Mai ales clădirile de patrimoniu, care costă de la un milion de euro în sus.

Amatorismul în ceea ce privește administrarea Bucureștiului este evident și cu această decizie. Primarul general Nicușor Dan se dă de ceasul morții privind protejarea zonelor istorice din Municipiul București. În același timp, introduce, total de neînțeles, autobuze și troleibuze pe străzi cu prospecte de șase-șapte metri și cu trotuare de un metru”, declara Ștefan Dumitrașcu.