Nicușor Dan, obligat prin lege să rezolve haosul rutier din București. Senatorii au votat planul de mobilitate urbană durabilă

Nicușor Dan, obligat prin lege să rezolve haosul rutier din București. Senatorii au votat planul de mobilitate urbană durabilă Sursă foto: Facebook

Un proiect de lege votat de Senatul României schimbă regulile în ceea ce privește mobilitatea urbană. Până în anul 2024, jumătate din flota de autobuze ale STB trebuie să fie electrice. Această nou lege ar trebui să aducă transportul public din România la nivelul celui existent în Germania sau Franța.

În noua lege adoptată de Senat, care se va aplică în toată țara, și nu doar la București, în viitoarele planuri de urbanism general sau zonal, trebuie să se prevadă clar, care sunt mijloacele de transport în comun care vor deservi aceste noi zone rezidențiale, și unde vor fi stațiile pentru pasageri.

”Pentru asigurarea condițiilor de mobilitate inclusiv a unor rețele de transport durabil, în cadrul planurilor de urbanism general sau zonal prin care se propun noi extinderi este obligatoriu să fie prevăzute viitoarele servicii de transport public și infrastructurile aferente, inclusiv stații de încărcare rapidă de redresare, și/sau  stații de redresare, în vederea extinderii noilor linii de troleibuz”, se arată în noua lege votată de senatori.

Traficul aglomerat din București trebuie rezolvat

Fiecare primărie de municipiu din România trebuie să adopte un plan de mobilitate urbană durabilă, prin care se vor găsi soluții de rezolvare a ambuteiajelor mari din trafic.

Ne puteți urmări și pe Google News

”Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD), constituie instrumentul de planificare strategică teritorială prin care este corelată dezvoltarea spațială a localităților și a teritoriului metropolitan al acestora cu nevoile de mobilitate și transport al persoanelor și mărfurilor pentru asigurarea unor condiții de viață mai bune”, se mai arată în lege.

Prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, primăriile trebuie să ia măsuri pentru creșterea siguranței tuturor participanților la trafic, în special a celor vulnerabili.

De asemenea, promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public, pentru reducerea poluării, trebuie să fie o prioritate pentru edilii de municipii, inclusiv pentru Nicușor Dan, primarul general al municipiului București.

Benzi dedicate pentru autobuze și troleibuze

Tot prin această lege, primarii de municipii trebuie să le asigure oamenilor mijloace de transport moderne, și nu unele în care sănătatea acestorar ar fi pusă în pericol.

În plus, asigurarea unor benzi dedidcate pentru transportul în comun va reprezenta o obligație legală pentru fiecare primar.

”Asigurarea de condiții de călătorie ridicată pentru pasageri, inclusiv a unui program predictibil la orele de vârf și a prioritizării tranasportului public, inclusiv ăn intersecții”, se mai arată în documentul adoptat de Senatul României.