Cu o oră înainte de ședință, a mai fost transmis un proiect de hotărâre, pentru asocierea Municipiului București cu un alt ONG prietenos cu administrația Nicușor Dan, tot pentru a da posibilitatea respectivei fundații să primească fonduri nerambursabile.

Există 3 mari probleme în abordarea generală a administrației Bucureștiului de către echipa lui Nicușor Dan.

Nicușor Dan lucrează pentru prietenii lui, nu pentru bucureșteni.

Într-o perioadă extrem de dificilă, marcată de pandemie, restricții, criză sanitară, criză economică și proteste de stradă, prima grijă a lui Nicușor Dan este să asigure acces la fonduri nerambursabile pentru unele ONG-uri. Primarul General nu inițiază proiecte pentru bucureșteni, ci se preocupă de bunăstarea unor asociații și fundații care au o linie directă de comunicare cu noua echipă de la Primărie.

Ar trebui revizuită urgent lista de priorități. Actuala administrație trebuie să consulte Codul Administrativ și să învețe ce atribuții are în gestionarea Municipiului și susținerea cetățenilor vulnerabili, mai ales într-un moment de criză.

Administrația Nicușor Dan este netransparentă și abuzivă.

Primarul General nu asigură accesul tuturor ONG-urilor la oportunitățile de finanțare din fonduri publice.

Întrebat direct, în ședința Consiliului General, dacă a existat o procedură transparentă de selecție pentru ONG-urile care vor intra în parteneriat cu Primăria sau dacă dumnealui cunoaște fondatorii respectivelor ONG-uri, Nicușor Dan a preferat să nu răspundă. Sigur, și tăcerea este un răspuns.

În lipsa unei proceduri transparente de selecție, cu publicare prealabilă și cu punctaj clar, nu toate ONG-urile interesate au acces la fonduri publice. Pe bună dreptate, se induce ideea că doar ONG-urile ”prietene” pot intra în parteneriat cu Primăria Generală.

Performanța administrativă a echipei Nicușor Dan este jenantă.

A convoca o ședință ordinară a Consiliului General cu numai 6 puncte pe ordinea de zi este o dovadă de nepăsare pentru cetățenii care te-au votat și mandatat să conduci Bucureștiul.

În comparație, media proiectelor de hotărâre, inițiate în ultimii 4 ani, în fiecare ședință ordinară a CGMB, a fost de 55. În 2016 au fost inițiate în medie câte 45 de proiecte pe ședință, în 2017 câte 47, în 2018 câte 67, în 2019 câte 75, iar în 2020, în plină pandemie, în fiecare ședință ordinară a CGMB au fost inițiate câte 42 de proiecte de hotărâre. La acestea, se adaugă punctele suplimentare pe ordinea de zi, dar și faptul că au existat multe luni cu 2 sau chiar 3 ședințe de Consiliu General.

În luna martie 2021, când Bucureștiul este practic în lockdown, economia suferă puternic, șomajul este în creștere, iar criza lovește din plin categoriile vulnerabile, pentru Primarul General au existat doar 6 probleme de soluționat? Doar 6 idei și inițiative pentru dezvoltarea Bucureștiului? Doar 6 reacții la criza actuala?

De fapt, nu a existat niciuna dintre măsurile de mai sus. Au fost de rezolvat câteva probleme ale echipei lui Nicușor Dan. Au fost de rezolvat câteva finanțări nerambursabile pentru unele ONG-uri.

Ce să înțeleagă bucureștenii din acest lucru?

Că Nicușor Dan îi sfidează? Că nu îl interesează problemele reale? Sau că nu are echipă și nu se pricepe să conducă Bucureștiul?

Rareș Hopincă,

Consilier General PSD, Consiliul General al Municipiului București