Sindicatul Unității Sindicale Liber Metrou (USLM) a anunțat că a prelungit discuțiile cu conducerea Metrorex până pe 31 octombrie 2024, în legătură cu contractul colectiv de muncă. Președintele USLM, Marian Artimon, a declarat că, dacă negocierile nu vor aduce rezultate, ar putea fi declanșată o grevă generală în maximum trei săptămâni.
Drepturi salariale neacordate
Artimon a explicat că sindicatul a decis să ofere o ultimă șansă conducerii Metrorex, subliniind că, în cazul în care nu se ajunge la un consens, sindicaliștii sunt pregătiți să recurgă la acțiuni de protest. „Ne-am certat, ei tot că nu, și le-am mai dat o șansă până pe 31 octombrie să mai negociem. Dacă nu, ne apucăm de ce știm mai bine, de bătaie, de ieșit în stradă,” a declarat el.
Liderul sindical a subliniat că revendicările USLM nu sunt nejustificate, ci se referă la drepturile care sunt stipulate de lege. „Noi nu ne certăm pe prostii, noi vrem banii care ni se cuvin,” a afirmat Artimon, menționând că sindicatul solicită o indexare salarială conform ratei inflației și a creșterii salariului minim european. Această indexare ar trebui să reflecte, de asemenea, creșterea salariului minim brut pe economie, care a crescut cu 1.050 de lei.
Artimon a acuzat conducerea Metrorex de abuz în serviciu, subliniind că plafonarea salariilor angajaților ar duce la o depreciere a statutului personalului feroviar, care merită un nivel de salarizare corespunzător, scrie Agerpres.
Următoarea rundă de negocieri cu Metrorex
O nouă rundă de negocieri este programată pentru luni, la ora 11:00, iar Artimon speră că va aduce rezultate pozitive.
„Sperăm să ne înțelegem. Mai avem câteva chestii de pus la punct și să înțeleagă că ei sunt obligați de lege să dea acești bani,” a spus liderul sindical. În caz contrar, Artimon a menționat că se vor organiza pichetări și, eventual, greva generală ar putea coincide cu aniversarea a 45 de ani de la darea în exploatare a primului tronson al metroului bucureștean, pe 19 noiembrie.
Artimon a încheiat cu un apel la autorități, subliniind că, în cazul în care statul nu își respectă obligațiile, sindicaliștii nu pot decât să protesteze pentru a-și apăra drepturile.
„Noi întotdeauna ne gândim la cetățeni, pentru că ei sunt stăpânii, ei sunt cei care merg cu trenul,” a declarat el, subliniind importanța ca statul să plătească subvențiile necesare pentru funcționarea metroului.