Nebunia „Black Lives Matter” se întinde: O companie de înghețată renunță la marca „Eschimos”

Compania daneză Hansens Is a decis înlocuirea acestei denumiri cu „un alt nume, mai potrivit”, în contextul noii revoluții culturale care face ravagii în Occident.

Numele de străzi și filmele cele mai celebre, statuile și operele de artă nu sunt singurele amenințate de valul „Black Lives Matter”, care ambiționează să schimbe nu doar istoria, ci și viața, ciopârțind-o după tiparele sale procustiene înguste.

La câteva săptămâni după moartea afro-americanului George Floyd, pe 25 mai, în Minneapolis, demența protestelor și a propagandei zise „antirasiste” este pe cale să lovească și mărcile de înghețată.

FranceInfo relatează despre decizia producătorului de înghețată din Danemarca, Hansens Is, în legătură cu unul dintre cele mai populare produse ale sale: înghețata pe băț „Eskimo”.

„După o profundă chibzuință, am luat hotărârea de a da batonașului nostru de înghețată un nume nou, mai potrivit”, a anunțat compania daneză pe pagina sa de Facebook, marți 14 iulie.

Firma nu avusese inițial intenția de a opera schimbări în catalogul său de produse. „Însă, după discuții și cercetări sociale, a devenit clar pentru noi că oamenii consideră că denumirea «Eschimos» le evocă un trecut de umilințe și de tratamente nedrepte, la care nu noi nu ne-am gândit până acum”, se arată în comunicatul Hansens In de pe Facebook.

Aaja Chemnitz Larsen, una dintre cele două deputate care reprezintă Groelanda în Parlamentul danez, a apreciat ca salutară decizia companiei de înghețată. „«Eschimos» are un sens peiorativ pentru mulți dintre groenlandezi. De aceea, găsesc că este absolut natural de a avea acest semn de respect la adresa noastră”, a explicat Chemnitz Larsen agenției de presă daneze Ritzau.

O altă companie producătoare de înghețată din Danemarca, Premier Is, a anunțat însă că ea intenționează să își păstreze în catalogul de produse marca „Eskimo”.

Compania franceză de produse cosmetice L’Oréal a anunțat că scoate de pe etichetele, ambalajele și prospectele sale termeni precum „alb”, „înălbitor” sau „blond”.

Compania anglo-olandeză Unilever a anunțat și ea că nu va mai folosit cuvântul „blond”.

Compania americană Johnson and Johnson a mers mai departe, anunțând că renunță la producția produselor sale înălbitoare, concepute pentru Asia și Orientul Mijlociu.

Quaker Oats (PepsiCo) a promis și ea că retrage până la sfârșitul anului emblema Aunt Jemima, o simpatică femeie de culoare aflată pe sticlele cu sirop de arțar și produsele pentru clătite.

În Australia, dulciurile „Red Skins” (Pieile Roșii) și „Chicos”, fabricate de decenii de compania Allen’s, deținută de Nestlé, își vor schimba și ele denumirile, din cauza „conotației” acestora.

Mars a anunțat și ea că reflectează la schimbarea mărcii „Oncle Ben’s”, cu celebrul personaj de culoare bonom.

Colgate-Palmolive va „revizui” și ea pasta de dinți „Darlie” pe care o comercializează în Asia, al cărei nume înseamnă, în chineză, „pastă pentru persoană de culoare”. Anterior, aceasta se numea „Darkie”, considerată și ea injurioasă.