Navă fără stapân - scufundată la Orşova

Navă fără stapân - scufundată la Orşova

Miercuri 21 mai 2014, la primele ore ale dimineţii, ca urmare a golirii lacului de acumulare de la „Porţile de Fier I”, a ieşit la suprafaţă epava unei nave, în zona zona “Insula Pescăruş” de pe raza municipiului Orşova.

Rezervorul epavei era plin cu reziduuri petroliere, iar lipsa unei intervenţii urgente din partea organelor abilitate ar fi putut duce la poluarea fluviului Dunărea, având în vedere că deja hoţii de fier vechi îşi făcuseră apariţia şi se pregăteau să spargă tancul în care se aflau reziduurile petroliere.

În primă fază, la faţa locului s-au deplasat pompierii de la Garda Nr. 1 de Intervenţie Orşova, care au monitorizat situaţia împreună cu reprezentanţi ai A.B.A. Banat - Formaţia Băile Herculane.

Ulterior au sosit şi reprezentanţi din partea A.P.M. Mehedinţi, G.N.M. Mehedinţi, primarul municipiului Orşova, Ion Manea, reprezentanţi ai A.P.D.F., Căpităniei Portului Orşova, Poliţiei Transporturi Navale, precum şi Inspectorul Şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Drobeta” al judeţului Mehedinţi, colonel Petre Stănăşel.

S-a discutat asupra modalităţii de acţiune privind evacuarea păcurei din rezervorul epavei de către  A.B.A. Banat - Formaţia Băile Herculane. Pompierii Gărzii Nr. 1 de Intervenţie Orşova au supravegheat operaţiunea de golire a rezervorului de combustibil.

La orele după amiezii era deja scoasă toată cantitatea de reziduuri petroliere din rezervor, aproximativ 400 de litri. Pelicula rămasă pe pereţii rezervorului a fost neutralizată cu substanţe chimice şi absorbante. De asemenea, au fost montate trei baraje de retenţie a substanţelor periculoase care ar mai putea fi antrenate de pe pereţii rezervorului în Dunăre.

Menţionăm că vasul se numea „7 Noiembrie” şi a aparţinut sindicatelor din Navigaţia Fluvială, iar după 1990, odată cu privatizarea societăţii, nava a rămas fără stapân şi, abandonată, s-a scufundat.

Ne puteți urmări și pe Google News