Presa italiană: Comandantul era cu o moldoveancă în momentul tragediei de pe Concordia

În seara naufragiului navei Costa Concordia, la unul dintre restaurante se afla, alături de căpitanul Francesco Schettino și alți oficiali, și o moldoveancă. Potrivit presei italiene, femeia nu făcea parte din echipaj și nici nu era pe lista pasagerilor.

Site-ul cotidianului ”Corriere della Sera” anunță că misterul femeii blonde, care se afla cu Schettino pe puntea navei care a naufragiat, s-a dezlegat. Este vorba de o tânără de 25 de ani din Republica Moldova, Domnica Cemortan. Postul Jurnal TV de la Chișinău, care a intervievat-o pe tânără, susține că ea era membră a echipajului și din acest motiv avea tot dreptul să se afla alături de alți oficiali ai navei pe punte. Într-un interviu anterior, tânăra a afirmat că, deși era în vacanță, a decis să se întoarcă pe navă pentru a-și sărbători ziua de naștere. De asemenea, Domnica Cemortan a sărit în apărarea căpitanului Schettino, despre care a spus că nu este vinovat și că, de fapt, "a salvat mii de persoane". "Eu cred că a făcut o treabă extraordinară, tot echipajul este solidar cu el și credem că a salvat peste 3.000 de oameni”, a spus tânăra. Dominca a negat și faptul că membrii echipajului ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice sau că ar fi fugit, încercând să se salveze. ”Am părăsit nava la 23.50 și căpitanul se afla încă pe punte. După impact, el a fost cel care a reușit să apropie nava de țărm pentru a ușura evacuarea oamenilor”. Domnica Cemortan, femeia despre care se spune că era lângă căpitan în momentul impactului Căpitanul, surprins în timp ce bea vin cu o femeie Moldoveanca identificată de presa italiană ar putea fi aceeași femeie care, la ora 21.05, se afla la cină cu comandantul navei, scrie site-ul  Secolo XIX, care a publicat și o fotografie, surprinsă de un pasager, cu Schettino în timp ce bea mai multe pahare de vin, alături de o tânără.

Despre prezența misterioasei femei alături de care s-ar fi aflat Schettino s-a vorbit mult în ultimele zile pe toate posturile de televiziune. Tânăra este căutată în acest moment de autorități pentru a fi interogată. ADN Kronos scrie că Schettino ar fi recunoscut la interogatoriu că femeia în cauză era invitata unui alt ofiţer şi că a intrat într-adevăr în camera de comandă. Unul dintre pasageri, Marco Monda, a povestit că se afla împreună cu soţia sa  în cel mai bun restaurant al navei.  "Căpitanul a mers printre mese, îmbrăţişând două femei - o blondă şi o brunetă. Le-a arătat priveliştea care se putea vedea din restaurant", a precizat Monda, adăugând că Schettino se afla în restaurant la 21.45, când vasul s-a lovit de stânci. Apoi a început panica. Lumina s-a stins, nava a început să se încline. ”Dar nu era niciun oficial printre noi care să ne spună ce să facem. ”A lăsat persoane în vârstă, copii și femei în voia sorţii. Membrii echipajului ne-au ajutat, dar nu au fost ofiţeri printre ei", a mai spus Monda, care este ferm convins că Schettino a fost printre primii care au părăsit nava. "Francesco e îndrăgostit de mare"

Căpitanul, acuzat de omucidere, naufragiu și abandonarea navei, se află în prezent în arest la domiciliu. El riscă până la 15 ani de închisoare. În fața avocaților, el susține în continuare că nu și-a abandonat nava după impact. Înregistrarea unei convorbiri între căpitănia portului și comandantul vasului, din momentul eșuării navei, arată clar că Schettino a refuzat să revină la bord pentru a finaliza această operațiune. La audierile preliminare, acesta a recunoscut însă că a făcut o greșeală: fiindcă nu a văzut-o, a dat prea târziu ordin pentru evitarea stâncii care a dus la naufragiul navei Concordia. Francesco Schettino provine dintr-o familie cu tradiție marină. Familia mamei sale a deținut timp de mai multe generații o companie navală. A crescut lângă mare și a visat mereu să conducă o navă. Aceeași carieră a urmat-o și fratele său. Sora sa, Giulia, a vorbit, pentru publicația napoletană Il Matino, despre pasiunea cu care își făcea meseria: "Francesco e îndrăgostit de mare. A fost mereu ofițer. Are o carieră impresionantă". Ipoteza unei erori umane este întârită și de rezultatele inspecțiilor efectuate la navă. După controlul documentelor și inspecția navelor de salvare, nu a fost găsită nicio anomalie. Potrivit AFP, Inspecțiile precendete ale navei Costa Concordia au fost efectuate de două ori în Portugalia, de două orin în Grecia, o dată în Malta și o dată în Cipru.

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/hLDwhkn36-8" frameborder="0" height="315" width="560"></iframe>