Concluzie NASA: Ne naştem GENII dar ne distruge ŞCOALA

Concluzie NASA: Ne naştem GENII dar ne distruge ŞCOALA

Este incredibil rezultatul acestui test, nimeni nu se aştepta la aşa ceva. Experimentul s-a făcut pe 1.600 de copii cu vârste cuprinse între 4 și 5 ani demonstrează că ne naștem genii, dar sistemul de educație are grijă să nu evoluăm la capacitatea pe care o are un copil.

NASA - care găzduiește cel mai important program spațial din lume și unii dintre cei mai străluciți oameni de pe planetă - a contactat pe George Land și Beth Jarman pentru a dezvolta un test foarte specializat care să le ofere mijloacele necesare pentru a măsura eficient potențialul creativ al cercetătorilor și inginerilor lor de rachete. Testul a fost un succes, însă a deschis calea și spre alte întrebări: de unde vine creativitatea, ne naștem cu ea sau o învățăm?

"Pentru a găsi câteva răspunsuri, oamenii de știință au supus testului și un grup de copii de 4 și 5 ani, iar ce au descoperit este neașteptat. În primul rând, trebuie spus că testul analizează abilitatea subiecților de a veni cu idei noi, diferite sau inovatoare la problemele expuse. Dintre copiii participanți la test, 98% au obținut un punctaj care i-ar încadra în categoria unor genii ale imaginației".

Cercetătorii au mers mai departe, încercând să afle dacă această creativitate remarcabilă se păstrează și în cazul copiilor de vârste mai mari. Studiul repetat pe copiii cu vârste de 10 ani a avut însă rezultate dezamăgitoare: doar 30% dintre aceștia au obținut puncteje de geniu. Iar în cazul adolescenților de 15 ani, procentul scade la 12. În cazul adulților, doar 2% sunt capabili să obțină rezultate de genii.

Testele au fost replicate de peste un milion de ori, așa că nu se poate pune la îndoială veridicitatea rezultatelor, afirmă Gavin Nascimento, care a publicat o lucrare științifică referitoare la acest studiu.

”Școala este o instituție care a apărut pentru a servi clasa aflată la putere, nu oamenii de rând. Pentru ca elitele să își mențină stilul luxos de viață, au contribuit la acest sistem, în care imaginația și creativitatea copiilor sunt reprimate încă din primii ani de viață”, notează anewkindofhuman.

Așadar, studiile spun că ne naștem cu capacitatea de a fi genii ale creativității. Se poate recupera această imaginația pierdută?

Autorii studiului au mai remarcat un lucru foarte interesant: există două tipuri de gândiri care au loc la nivelul creierului și folosesc diferite părți ale acestuia.Prima este gândirea divergentă - imaginația, pe care o folosim pentru a găsi soluții, pentru a genera un număr infinit de posibilități și probabilități.

A doua este gândirea convergentă - cea pe care o folosim când analizăm pe toate părțile o situație, un lucru, o decizie. Gândirea convergentă este și cea care pune frână imaginației, spune cercetătorul George Land.

Concluzie: Acest sistem educaţional este construit pe baze imaginare. Banii au valoare imaginară. Guvernul are autoritate imaginară. Și avem limite imaginare. Dacă vrem să schimbăm lucrurile, trebuie să începem cu imaginația.