Munch, aplicația care combate risipa alimentară este disponibilă și în România

sursa foto: Arhiva EvZ

După ce a primit o nouă finanțare din partea Piton Capital, startup-ul maghiar Munch, care combate risipa alimentară a intrat și pe piața din România. Pentru început, compania se va extinde în Capitală și utlerior în restul orașelor din țară.

Munch, aplicația care combate risipa alimentară intră și în România

Datele furnizate de Uniunea Europeană arată că românii nu țin cont de risipa alimentară. Aruncăm în medie peste 2,5 milioane de tone de alimente. Alimente care pot ajunge prin intermediul celor nevoiași sau a ONG-urilor care asigură hrana animalelor.

„Suntem foarte încântați că vom dezvolta conceptul Munch într-o țară recunoscută pentru mâncarea sa delicioasă și pentru ospitalitate”, spunea anterior Bence Zwecker, CEO Munch. Aplicația dezvoltată de startup-ul maghiar previne risipa alimentară. Restaurantele și companiile integrate în programul de parteneriat pot oferi produsele pe cale să iasă din termenul de valabilitate la un preț redus.

Compania condusă de Bence Zwecker a primit o nouă finațare din partea Piton Capital și a FJ Labs, o firmă cu sediul social în New York, recunoscută la nivel global pentru investițiile de piață. În urmă cu doi ani, compania maghiară a fuzionat cu Nsesnezeno, un startup ceh cu același cu același obiectiv.

Sursa foto: Steve Meddle | Dreamstime.com

Românii aruncă peste 2,5 milioane tone de mâncare anual

Cele mai mari două startup-uri din regiune și-au unit forțele pentru a combate risipa alimentară. Au o rețea de peste 3.000 de parteneri, iar aplicația este utilizată de antreprenori din Europa Centrală și de Est. Cumulat, cele două companii au slavat peste 1,5 milioane de pachete de alimente.

Munch a inclus recent în portofoliul de parteneri, lanțul de cafenele Starbucks și rețeaua de hypermarket-uri Penny din Cehia și Ungaria. După România, startup-ul Munch plănuiește să-și extindă activitatea în Croația, Slovenia, Grecia, Bulgaria sau Serbia.

Startup-ul românesc bonapp.eco combate, de asemenea, risipa alimentară

Proiectul a fost lansat în 2020 de Bence Zwecker, Botondo Zsoldos, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu scopul de combate risipa alimentară cu ajutorul tehnologiei. Compania a cunoscut un succes uriaș în perioada aprilie-septembrie 2023. Perioadă în care startup-ul a crescut de aproape șapte ori față de aceeași perioadă a anului precedent.

În România funcționează deja o aplicație similară cu cea dezvoltată de Munch. Startup-ul românesc bonapp.eco încearcă, de asemenea, să combată risipa alimentară prin comercializarea alimentelor la preț redus. Compania românească a înregistrat în luna septembrie a anului trecut o cifră de afacere de 50.000 de euro. Adică, mai mult cu 400% decât aceeași perioadă a anului precedent, potrivit Profit.