Motocicleta Americii, în pericol

Motocicleta Americii, în pericol

Acţiunile celebrului producător al „simbolului“ Harley Davidson au scăzut cu peste 40% în ultimul an.

Milioane de motociclişti şi de fani din întreaga lume ar putea fi dezamăgiţi dacă celebrul producător de motociclete Harley Davidson nu-şi revine din situaţia financiară dificilă în care se află, scrie Reuters. Acţiunile companiei au scăzut cu peste 40% în ultimul an, astfel capitalizarea acesteia aproape s-a înjumătăţit. Problemele cu care se confruntă Harley Davidson sunt cauzate tot de criza financiară mondială.

Numărul potenţialilor clienţi de motociclete s-a micşorat, odată cu scăderea încrederii oamenilor în propriile economii şi, implicit, în puterea de cumpărare. Mai mult, nici măcar cei bogaţi nu mai au acum un apetit atât de ridicat pentru a cumpăra vehicule recreaţionale, după ce au pierdut milioane de dolari în plasamente afectate de criză, cred analiştii.

Acum, conform Reuters, oamenii sunt preocupaţi de alte cheltuieli mult mai presante, precum produsele alimentare sau combustibilul, din ce în ce mai scumpe. „Orice industrie legată de combustibili trebuie să se teamă“, crede Joe Kinahan, analist la o firmă de consultanţă din Chicago.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dacă îţi iei motocicletă, aceasta nu merge singură, ci necesită combustibil, un produs scump în aceste zile. Divizia de leasing se resimte Pe lângă divizia producătoare de motociclete, Harley are şi o ramură de leasing, care le acordă clienţilor credite pentru a cumpăra vehiculele. Nici aici lucrurile nu stau prea roz. Dacă înainte compania le împrumuta clienţilor sume ce includeau preţul motocicletei, plus bani care să acopere şi personalizarea acesteia în stilul propriu fiecăruia, în ultima vreme Harley Davidson se limitează la a acorda împrumuturi care permit numai cumpărarea vehiculului. Astfel, vânzările de accesorii au avut şi ele de suferit. Mai mult, la nivel mondial Harley se confruntă cu o concurenţă solidă, respectiv branduri japoneze precum Honda, Suzuki, Yamaha sau Kawasaki. TRADIŢIE

Legenda Harley

Compania a fost înfiinţată în 1901 de William Harley, un tânăr de 21 de ani. Primele vehicule produse aveau motoare atât de slabe că nu puteau urca nici măcar rampe uşoare. În numai 7 ani însă, Harley devine cel mai mare producător de motociclete din lume. Treptat, compania s-a concentrat pe personalizarea motocicletelor după dorinţele clienţilor, devenind un standard în industrie. Elementele care definesc un „motor“ Harley din zilele noastre sunt puterea, mărimea şi stilul distinctiv.