Moartea lui Dan Condrea, manual de demontare a speculațiilor. Una câte una

Moartea lui Dan Condrea, manual de demontare a speculațiilor. Una câte una

Accidentul despre care se spune că i-a curmat viața lui Dan Condrea, patronul Hexi Pharma, naște mii de întrebări, multe legitime. Cum cele mai multe își vor primi răspunsul peste mult timp – când se vor termina expertizele medicale sau cele tehnice asupra mașinii – cred că este util să vedem câțiva pași ce vor fi urmați în perioada următoare.

E foarte importantă stabilirea exactă a programului din ultimele ore de viață ale lui Condrea. A stat la fabrica firmei? Dacă da, se vor căuta martori și se vor face localizări ale telefonului său. Datele sunt deja în servere. Important, pentru determinarea stării sale psihice, este și dacă era citat pentru ziua de luni la vreo anchetă.

Mașina nu a lăsat urme de frânare înainte de a lovi primul copac de pe marginea drumului. Acest lucru, arată experiența, se întâmplă la sinucideri sau la avarii grave ale sistemului de frânare sau la cel de direcție.

Expertiza tehnică a mașinii implicate în accident va dura mult și va fi comandată Institutului Național de Criminalistică. Ea ar putea identifica dacă mașina a fost sabotată.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aici intervine alt element, folosirea mașinii Opel, un autoturism la care nu apela Condrea în mod normal. Sabotajul, dacă a existat, ar fi trebuit să vizeze mașina folosită cel mai des de Condrea și nu una ocazională.

Faptul că a apelat la alt autoturism sugerează mai degrabă un gest premeditat, pentru a scăpa de filajul pe care categoric îl avea. Om la om? Sau doar prin metode tehnice, triangulare sau GPS? Nu avem acum răspunsul.

Lipsa urmelor de frână trădează nu doar pista sinuciderii, ci și pe cea a unui ”accident” de sănătate. Infarct, accident cerebral sau leșin, lucruri perfect explicabile pentru starea sa de spirit din ultima perioadă. Totuși, tot experiența arată, pierderea cunoștinței nu se manifestă printr-o traiectorie dreaptă, ci una șerpuită, mâinile și picioarele victimei acționând haotic. Martorii susțin, însă, că mașina a mers drept în primul copac. Atipic pentru cineva care-și pierde cunoștința.

Mersul ”drept” în obstacol exclude un accident de parcurs, ceva de genul ”i-a sărit ceva în față”.

Acest lucru nu poate fi demonstrat decât printr-o expertiză medico-legală amănunțită, dincolo de stabilirea sumară a cauzei morții.

Autopsia va cuprinde și elementele care țin de identificarea trupului. Sunt o soluție amprentele digitale, cea mai rapidă metodă, dacă Dan Condrea a fost amprentat vreodată oficial, dar se practică și compararea amprentelor trupului neidentificat cu unele ”culese” de acasă, de la birou sau din alte locuri de unde pot fi ridicate.

Metoda identificării prin ADN e mai de durată și implică și ea colectarea de probe pentru comparație.

Când vom afla al cui e trupul – oficial, nu doar prin identificare vizuală sub emoția imaginilor de la locul impactului – cauza morții și starea de sănătate la momentul accidentului și starea tehnică a mașinii vom avea o imagine mai clară.

În paralel, bineînțeles se vor căuta acasă sau la birou eventuale mesaje tipice sinucigașilor. Găsirea lor pe suporți tehnici, care nu implică semnătura sau scrisul de mână nu va exclude restul anchetei.