Un profesor de liceu, o companie aviatică și cel mai mare producător de aluminiu din lume și-au unit forțele pentru a desluși una din cele mai stranii dispariții din istorie
Este vorba despre dispariția legendarei aviatoare Amelia Earhart, iar... o bucata de metal ar putea lamuri întreaga poveste.
Misterul care învăluie de atâta amar de vreme dispariția Ameliei Earhart este încă un subiect aprins de dezbatere. În vreme ce unii sunt absolut convinși ca, pe parcursul tentativei sale de a face ocolul pamântului pe la Ecuator, aeronava Ameliei, Electra, ar fi ramas fara combustibil și s-ar fi prabușit în Pacific, alții susțin ca ar fi aterizat pe insula Nikumaroro.
Propria teorie
Potrivit National Geographic, luna viitoare, pe insula Nikumaroro, din Pacific, va fi demarata o vasta operațiune de cautare a ramașițelor aeronavei pilotate de Earhart, acțiune pentru care au fost alocați aproximativ 500.000 de dolari. Un profesor de liceu din Statele Unite are însa propria teorie în privința dispariției legendarei aviatoare: Lockheed Model 10 Electra s-a prabușit în Insulele Marshall, mai exact pe micul atol Mili. Dick Spink, 53 de ani, a cheltuit aproximativ 50.000 de dolari din propriul buzunar pentru aflarea adevarului.
A găsit deja și câteva dovezi incontestabile din punctul său de vedere, la care a ajuns grație unor povești de netăgăduit și extrem de consistente auzite de la o mulțime de localnici. „A aterizat în Mili (foto jos). Unchii, matușile, parinții și bunicii noștri știu cu toții ca a aterizat aici”, ar fi spus localnicii.
La începutul acestui an, prof. Spink și mai mulți cercetatori ai companiei Parker Aerospace – ingineri, metalurgiști și tehnicieni aeronautici – s-au deplasat la fața locului. În zonele indicate de localnici au gasit în scurt timp o parte dintr-un tren de aterizare și o bucata de aluminiu din ceea ce este foarte posibil sa fi fost avionul Ameliei Earhart.
Vom afla în curând
„Am hotarât sa achizi- ționam echipament și mai sofisticat și sa-l ducem la fața locului pentru a putea localiza și celelalte parți ale avionului”, a precizat Jon Jeffery, director în cadrul companiei Parker Aerospace, care sponsorizeaza cercetarile profesorului Dick Spink.
FOTO: Specialiștii de la Parker Aerospace sunt convinși că piesele găsite în nisipul din Mili aparțin aeronavei Lockheed Model 10 Electra
Specialiștii de la Parker Aerospace sunt convinși că piesele găsite în nisipul din Mili aparțin aeronavei Lockheed Model 10 Electra, la bordul căreia Amelia zbura în jurul lumii. „Caci câte Lockheed 10 Electra s-ar fi putut prabuți pe aceasta micuța insula? Doar unul, logic”, spune inginerul aeronautic Jim Hayton din cadrul Parker Aerospace.
National Geographic relateaza ca mai mulți cercetatori de la Alcoa, cel mai mare producator de aluminiu din lume și furnizor al aliajului pentru aeronava Ameliei, compara bucata din Mili cu una eliminata din componența avionului în timpul unor reparații efectuate în 1937. În curând vom afla daca cele doua bucați se potrivesc. Daca raspunsul va fi pozitiv, atunci misterul dispariției celebrei aviatoare va fi, în sfârșit, elucidat.
Toată povestea
Amelia Earhart, 39 de ani, și copilotul său, Fred Noonan, 44 de ani, au dispărut în timpul unui zbor din Papua Noua Guinee spre insulele Howland, la 2 iulie 1937. Timp de mai mulți ani s-a crezut că avionul pilotat de cei doi, un model Lockheed Electra, cu două motoare, s-a prăbușit în ocean după ce a rămas fără combustibil. Au existat și voci care au susținut că Amelia Earhart și Fred Noonan ar fi fost luați prizonieri de forțele imperiale japoneze. În momentul dispariției, Earhart și Noonan se aflau la peste 11.000 de kilometri de punctul terminus al călătoriei, Oakland, California.
FOTO: Aviatoarea a devenit o celebritate de talie mondială la începutul anilor 1930
Amelia Earhart s-a născut pe 24 iulie 1897, în Atchison, Kansas. Ea a devenit o celebritate de talie mondială la începutul anilor 1930, când a stabilit mai multe recorduri în domeniul aviației, cu ajutorul unui model de avion Lockheed Vega, vopsit în roșu, pe care îl numea „micul ei autobuz roșu”. În 1932, ea a fost prima femeie care a zburat singură deasupra Oceanului Atlantic și prima femeie care a traversat Statele Unite ale Americii în timpul unui zbor fără oprire. Zborul din 1937 în jurul lumii ar fi fost primul care să urmeze linia Ecuatorului.