Ministerul Educației va aloca 21 de milioane de euro pentru a învăța personalul didactic cum să-i pregătească pe cei mici în fața emoțiilor negative. Cursurile de pregătire dedicate educatorilor și învățătorilor sunt construite astfel încât să ridice calitatea procesului predare-educare.
Ministerul Educației, fonduri de 21 de milioane de euro pentru pregătirea dascălilor
Formatorii cu experiență susțin că programul este sortit eșecului atât timp cât dascălii sunt mai degrabă interesați de obținerea diplomei în loc să acumuleze informații. Sesiunile de training îi vizează pe cei mai tineri dintre dascăli, în condițiile în care peste 6.000 de educatori și învățători, care au peste 66 de ani nu mai sunt obligați să treacă prin procesul de „formare continuă”.
Programe de acest gen au mai fost derulate de ministerul Educației, însă mulți profesori le-au privit drept minivacanțe. Marian Staș, fondator proiect educațional, scoate la suprafață lipsa de pregătire a unor dascăli.
Un program contestat
„M-aș bucura să fie conștiincioși. Să nu-și fure căciula singuri. Și să-și scoată din vocabular întrebări de genul „când plecăm, ce hârtii primim?” E foarte ușor să vin, să bifez și să mă fac că sunt acolo. Și pe mine mă uluiește cantitatea de agramatism în schimburile de mesaje din partea profesorilor. Mi se pare rușinos”, a precizat Marian Staș.
Datele statistice furnizate de Ministerul Educației indică faptul că 15% dintre copii mai mici de 3 ani nu merg la creșă. Asta pentru că sistemul de educație nu are la dispoziție destule locuri. Cu toate că grupa mijlocie și cea mare sunt obligatorii, doar 86% dintre copii termină aceste grupe. În tot acest timp 15% dintre elevi abandonează înainte de a finaliza școala obligatorie.
Ministerul Educației riscă să piardă scopul inițial
Prin urmare, cele 21 de milioane de euro ar trebuie să schimbe aceste date, care pun sub semnul întrebării calitatea educației timpurii din România. Profesorul universitar Ovidiu Pânișoară evidențiază că demersul început de ministerul Educației este bun. Însă, atenționează că atunci când cursurile se fac la curs automat se pierde scopul inițial.
„Din păcate, în spatele unui demers bun a înflorit o industrie întreagă. Sunt oameni care livrează cursuri, nimic rău în asta, dar atunci când ajungi să faci pe bandă rulantă, fără intenția de a mai schimba ceva, atunci trebuie făcută un pic de curățenie”, a adăugat profesorul universitar Ovidiu Pânișoară.