Mina de aur a pandemiei. Platformele online au strâns averi de miliarde de dolari

Mina de aur a pandemiei. Platformele online au strâns averi de miliarde de dolariSursa foto: EVZ

Pandemia a avut ca efect digitalizarea mai multor activități. Platformele online educaționale și de sănătate au cunoscut un boom de miliarde de dolari.

Mina de aur a pandemiei: Platformele online au strâns averi! Pandemia a avut ca efect digitalizarea mai multor activități. Educația și sănătatea sunt două dintre domeniile în care companiile care propun soluții online au cunoscut o evoluție deosebită. Ele au ajuns să valoreze chiar și zeci de miliarde de dolari.

Aplicația video Zoom este "ambasador" al școlii online. Potrivit YCharts, valoarea sa bursieră a crescut de la 19 miliarde de dolari în decembrie 2019 la 122 miliarde de dolari în acest moment, după exlozia numărului de utilizatori adus de pandemie. Dar Zoom este doar mijlocul preferat de școala în format clasic, susținută de stat. Pe lângă Zoom există și o serie de companii educaționale care pun la dispoziție cursuri online, exclusiv digitale. Iar valoarea acestora a atuns cote uriașe în pandemie.

Mina de aur a pandemiei. Platformele online. Cine este Google-ul Chinei

Sectorul este cunoscut sub numele edtech și combină educația cu tehnologia. Compania chineză Zuoyebang este una dintre ele. Zuoyebang este o platformă educațională înființată de Baidu, „Google-ul Chinei”. Furnizează lecții online, cursuri live și suport la teme pentru copii de la grădiniță până la clasa a XII-a. Are 50 de milioane de utilizatori activi zi de zi, 170 de milioane de utilizatori activi lunar și un total de 800 de milioane de utilizatori înregistrați, potrivit TechInAsia.com.

În decembrie, compania a strâns 1,6 miliarde de dolari de la o serie de investitori, precum gigantul Alibaba și fondurile Tiger Global, SoftBank Vision Fund, Sequoia Capital China și FountainVest Partners.

Compania a fost evaluată la 10 miliarde de dolari, operațiune venită după ce în iunie 2020 a mai capitalizat 750 de milioane de dolari. La acel moment, valoarea companiei era de 6,5 miliarde de dolari, potrivit Reuters.

China este gigantul care domină piața educației online

Principalul rival al Zuoyebang este Yuanfudao, o platformă susținută de gigantul chinez Tencent. Supranumit „Facebook-ul Chinei”, este cea mai mare companie de jocuri din lume.

În octombrie 2020, a strâns 2,2 miliarde de dolari prin două etape diferite de finanțare. În urma operațiunii, platforma a fost evaluată la 15,5 miliarde de dolari. A devenit astfel cea mai valoroasă companie la nivel global din domeniul edtech, potrivit TechCrunch. În prima dintre cele două runde au investit masiv bani Tencent și fondurile Hillhouse Capital, Boyu Capital și IDG Capital. La cea de-a doua au participat fondurile suverane GIC și Temasek din Singapore, plus fondurile de investiții DST Global, CITICPE, TBP, DCP, Ocean Link, Greenwoods și Danhe Capital, potrivit Yahoo Finance.

Sursa: Libertatea

Ne puteți urmări și pe Google News