Miliardarii cumpără media. Multă! HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR
- Radu Stefanescu
- 5 noiembrie 2020, 02:36
Proprietarii actuali ai mass-media sunt diferiți într-o singură trăsătură cheie: mass-media nu este principala lor activitate. Mulți sunt implicați și în finanțe, industrie sau agricultură. Organizațiile de știri nu reprezintă, de obicei, nici măcar o parte substanțială din cifra de afaceri. Acest lucru ridică întrebarea: dacă stimulentul economic nu a fost semnificativ, atunci de ce au cumpărat mass-media? Pentru primul ministru, Andrej Babiš, motivația a fost clară. Când a decis să intre în politică în urmă cu aproape zece ani, și-a dat seama că succesul depinde de imaginea sa media. În 2013, compania sa a cumpărat MAFRA, editorul a două dintre cele mai mari și mai influente ziare cehe, Lidové noviny și Mladá fronta DNES. Babiš a justificat achiziția spunând că vrea să se asigure că ziarele scriu în cele din urmă, adevărul. Adică, adevărul lui!
Petr Kellner a declarat că intrarea sa în activitatea de televiziune nu are niciun motiv politic. Cu ceva timp în urmă, a devenit proprietarul celei mai mari companii de telecomunicații, fosta companie de stat Český Telecom.