Dominația motorului de căutare Google pare să se apropie de final. Microsoft a pus la cale un plan, cu ajutorul ChatGPT, de a face ca propriul motor de căutare, Bing, să își depășească rivalul.
Se pare că Microsoft se pregăteşte de lansarea versiunii a motorului său de căutare Bing, folosind inteligența artificială din spatele ChatGPT, lansat de OpenAI. Microsoft ar putea lansa noua caracteristică înainte de sfârșitul lunii martie, în speranța de a bate motorul de căutare Google.
Google domină piața motoarelor de căutare, dar acum este amenințat
Google deține circa 92% din piața motoarelor de căutare, iar pe locul al doilea vine Bing, la mare distanță, cu cotă de piață de 3%, conform Statcounter. Dominația Google este amenințată, însă, de Bing. Microsoft deține și acest motor de căutare, dar este și important investitor în OpenAI, compania care a dezvoltat robotul ChatGPT.
Chatbot-ul este o aplicație software concepută pentru a imita conversația umană bazată pe solicitările utilizatorului și poate răspunde la o gamă largă de întrebări în timp ce imit stilurile de vorbire umană.
Mai exact, acest chat-bot folosește tehnologii de inteligență artificială pentru a da răspunsuri destul de complexe și redactate articulat. Poate fi deja folosit gratuit în content marketing sau la crearea unor compuneri și referate care să fie folosite de școlari și chiar de liceeni și studenți.
Microsoft intenționează să doteze motorul de căutare Bing cu robotul ChatGPT, în următoarele săptămâni, pentru a le oferi utilizatorilor experiența generării de texte cu inteligență artificială direct de pe platforma de search. Bing ar urma să fie îmbunătățit cu o versiune mai rapidă a robotului OpenAI, denumită GPT-4.
ChatGPT a determinat conducerea Google să declare un „cod roșu”
Diversele produse OpenAI, cum ar fi ChatGPT, sistemul de limbaj natural GPT-3 și Dall-E 2, ar putea avea nevoie în continuare de îmbunătățiri, dar au fost deja considerate ca potențialii perturbatori ai industriei.
Primul a determinat conducerea Google să declare un „cod roșu”, potrivit New York Times, considerând chat-bot-ul – care răspunde la întrebări sau solicitări cu explicații clare în loc de a da doar link-uri – ca o amenințare majoră pentru modul în care consumatorii folosesc în prezent motoarele de căutare.
OpenAI și Microsoft, cele două companii au refuzat să comentez aceste informații, informează theguardian.com.