Lucrările la metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni au început. Termenul de finalizare, 2027.
Metrou până la Aeroportul Otopeni peste trei ani. Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, au demarat vineri, 15 decembrie, a anunțat Metrorex.
Linia de metrou Bucureşti – Aeroporul Otopeni
Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.
„În fața viitoarei Stații Tokyo, mijlocul noii magistrale care va cuprinde 12 stații pe direcția Sud și Nord. A început împrejmuirea cu garduri care delimitează organizarea de șantier”, a transmis Metrorex.
Tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km și vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest tronson va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.
Cine construeşte magistrala
Lucrările costă peste 1,1 miliarde lei și se fac cu fonduri din PNRR.
Contractul pentru metroul până la Aeroportul Otopeni a fost câștigat de firme din Turcia. Este vorba despre asocierea Alsim Alarko – Makyol. Iar durata execuției a fost calculată pentru anul 2027.
Construcţia liniei de metrou la Otopeni, abandonată anterior
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu susţine că, în ciuda faptului că bugetul va fi supus dezbaterilor în Parlament și că prim-ministrul și miniștrii trebuie să participe la aceste dezbateri, ei vor identifica împreună un moment potrivit pentru a merge și a emite ordinul de începere.
„Nu avem cum să nu marcăm acest moment. Mai ales că în anul 2021 au fost nişte momente nu simple pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect”, a mai spus ministrul Sorin Grindeanu.
Proiectul magistralei M6 a fost abandonat în urmă cu doi ani, a spus ministrul Transporturilor. „În anul 2021 au fost nişte momente nu simple pentru acest proiect. Pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect”, a afirmat Sorin Grindeanu.
„Mi-am cerut scuze vizavi de trecut. De cei care au fost înainte şi care au considerat necesar că nu e un proiect important pentru Bucureşti această legătură. Şi au fost de acord să reia finanţarea”, a mai afirmat el.