Controalele stricte impuse de Germania la frontieracu Republica Cehă și Austria au provocat blocaje imense și ar putea determina golirea rmagazinelor.
Merkel ia decizii stupide. De teama virusurilor-mutant, guvernul german a interzis majoritatea călătoriilor terestre în Republica Cehă și Austria. Conform noilor reguli, doar o mână de oameni mai au voie să treacă granița. Printre aceștia și șoferii de camioane. Numai că și aceștia au fost prinși în haosul provocat de interdicția de călătorie.
“Patria albastră” a lui Erdogan aduce războiul în Europa. Ienicerii mărilor
Drept urmare, Uniunea Internațională a Transporturilor Rutieri a condamnat decizia Berlinului ca fiind „unilaterală, necugetată și stupidă”. Mai mult. transportatorii au anunțat că vor cere ajutor la Bruxelles.Merkel ia decizii stupide.
Merkel ia decizii stupide
Directorul organizației, Matthias Maedge, a declarat că transportatorii sunt „profund dezamăgiți și supărați". „Vineri, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a răspuns că dorește să lase frontierele deschise pentru traficul de marfă. Apoi, o decizie unilaterală și necugetată, stupidă din partea germană a dus la haos. Guvernul german nu s-a pregătit pentru această acțiune. Niciun ajutor nu vine de la ei. Primim mesaje continuu de la șoferii prinși în blocajele lungi de kilometri . "
Casa Albă, privatizată de rudele-căpușă? Metoda Hunter Biden face istorie
Maedge spune că transportatorii au luat măsuri pentru a reduce la minimum orice contact uman. Șoferii erau izolați în vehiculele lor și de multe ori nu aveau nimic de-a face cu încărcarea sau descărcarea."Dacă există cineva care nu este în acest moment o sursă de risc, acela este șoferul camionului. Dar dacă sute de șoferi trebuie să stea umăr cu umăr în fața centrelor de testare de la granițe, atunci este periculos. Pe deasupra, este un tratament nedemn al acestor oameni. Temperaturile sunt sub zero și ei îi țin pe șoferi să în frig ore întregi. Nu uitați: camioanele sunt cele care ne asigură aprovizionarea cu alimente și alte bunuri esențiale.”
Maedge spune că măsurile luate de Merkel „pot distruge lanțurile de aprovizionare și pot paraliza întregi companii - nu doar în sectorul auto. S-ar putea întâmpla ca supermarketurile să nu mai ofere anumite produse. S-ar putea să mai fie marfă pentru câteva zile. Dar s-ar putea întâmpla, de asemenea, să înceapă din nou cumpărăturile de panică și rafturile supermarketurilor să se golească rapid. În această situație, nimeni nu poate prezice ce se va întâmpla. Totul depinde de modul în care lucrurile se dezvoltă la granițe - și dacă șoferii noștri primesc ajutor.", notează Daily Express.