Odată cu venirea toamnei, restaurantele se pregătesc să-și schimbe meniurile și, mai mult, chiar să le scumpească.
Patronii de restaurante intenționează să schimbe meniurile și, mai mult. chiar să majoreze prețurile, invocând problemele economice provocate de pandemia de coronavirus. În următoarea perioadă, serviciile de livrare produse alimentare se vor menține la un nivel mai ridicat.
Din cauza majorării prețurilor, însă, reprezentanții industriei HORECA se așteaptă și la clienți mai greu de mulțumit, mai pretențioși și mai atenți la ceea ce primesc.
Potrivit unei analize elaborate în cadrul Barometrului Gault & Millau schimbarea meniurilor va deveni o prioritate pentru 62% din restaurantele românești, în perioada următoare de timp. Un procent de 33% dintre restaurante și-au propus să majoreze prețurile în anul 2021. Aceasta este cea mai ridicată pondere din industria HORECA de până acum. Pe de altă parte, doar 23% dintre proprietarii de restaurante iau în considerare o restrângere a activității.
Patronii se tem că-și vor pierde angajații
Patronii de restaurant, se așteaptă ca numărul de clienți să fie redus și în perioada următoare, astfel că, aceasta va rămâne principala provocare pentru restaurante. Impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent.
O altă problemă cu care se confruntă restaurantele este pierderea unor angajați cheie. Este menționată de 46% din cei chestionați. Aceasta era o preocupare, însă, și înainte de 2020, când numeroase persoane cu pregătire în acest domeniu alegeau să lucreze în exteriorul țării sau să se recalifice, din cauza nivelului salarial redus.
Creșterea costurilor din partea furnizorilor capătă importanță, fiind menționată de 40% dintre proprietarii de restaurante.
Clienții vor petrece mai multă vreme la restaurant, dar vor fi mai pretențioși
În schimb, se așteaptă ca numărul clienților care preferă să petreacă mai multă vreme în restaurante sau PUB-uri să fie în creștere. De asemenea, se mai așteaptă ca serviciile de livrare să rămână o componentă importantă a activității. Acestea sunt menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității.
În acest context, patronii de restaurante sunt de părere că majoritatea clienților vor deveni mai pretențioși și mai atenți la ingredientele folosite și la calitatea acestora.
Aceste concluzii sunt incluse Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România.