Mazda6, sensibilitate japoneză

Mazda6, sensibilitate japoneză

Noua versiune pe benzină nici nu mănâncă jăratic, dar nici nu soarbe cu nesaţ din rezervor.

În general, pentru a scădea consumul şi emisiile, cei mai mulţi producători auto micşorează cilindreea motoarelor, lungesc rapoartele cutiilor de viteze şi, dacă şi-au făcut temele, recurg la propulsia hibridă.

Când a lansat noua generaţie Mazda6, producătorul japonez Mazda a ales o abordare simplă, eficace, dar, în mod bizar, eludată de majoritatea producătorilor, pentru micşorarea amprentei poluante - reducerea greutăţii maşinii.

Odată cu versiunea optimizată estetic a modelului japonez de clasă medie, lansată în această primăvară şi în România, Mazda6 şi-a continuat obsesiva „cură de slăbire” (jante din aliaj mai uşoare, o singură evacuare pentru variantele turbodiesel, în loc de două), iar, în plus, a venit cu o noutate tehnologică. Pe benzină.

Este vorba despre motorul de 2.0 litri DISI, cu injecţie directă, pe care l-am testat, în premieră, zilele trecute.

Agregatul de sub capotă dezvolta 155 de cai-putere şi un cuplu maxim de 195 Nm. Evident, Mazda susţine că este mai economic şi mai puţin poluant (cu 4,2 %) decât vechea unitate de 2.0 litri.

La finele unui traseu de aproape 200 de kilometri, acoperiţi în limitele impuse de viteza legală din localităţile şi de pe drumurile naţionale şi europene traversate, cifrele oferite de computerul de bord au susţinut pretenţiile producătorului japonez.

Consumul în Bucureşti, unde, evident, am întâlnit cel mai sugrumat trafic, s-a situat la 11,5 l/100 km. În afara Capitalei, cu treceri facile prin aproape toate localităţile înşiruite pe traseu, media a coborât onorabil, până la 6,3 l/100 km.

Dinamică peste medie

Oricât s-ar insista, motorul nu va oferi ruperi de ritm spectaculoase. Pentru accelerări mai viguroase, trebuie turat dincolo de 4.500 de rpm, dar, de acolo, setea căluţilor capătă o intensitate alarmantă şi, oricum, nejustificată de performanţele demonstrate.

Dinamica, un capitol la care Mazda6 a stat dintotdeauna foarte bine (chiar şi versiunile mai puţin zglobii) rămâne fără dubii unul dintre atuuri. Direcţia supersensibilă trimite maşina pe trasa dorită în viraje, iar suspensia recalibrată o ţine acolo până la viteze care sigur nu vor tenta pe prea mulţi.

Mazda6 cu facelift vine în trei variante de caroserie (sedan, hatchback şi combi) şi cu patru niveluri de echipare ( CE, TE, TE Plus şi GTA). Gama de motorizări este completată de două unităţi pe benzină normal aspirate (de 1.8 şi 2.5 litri) şi trei versiuni pe motorină (unitatea turbodiesel de 2.2 litri disponibilă pe trei plafoane de putere - 129, 163 şi 180 CP). Toate agregatele respectă norma de poluare Euro 5.

În România, preţurile modelului Mazda6 sunt cuprinse între 21.990 şi 30.390 de euro cu toate taxele incluse.

Concurenţă de clasă

Autoturismul japonez este concurent, între altele, cu modele foarte cunoscute precum Volkswagen Passat (1.8 TSI -160 CP Trendline - 22.861 euro), Opel Insignia (1.8 VVA - 140 CP - 20.700 euro), Honda Accord (2.0 i-VTEC - 156 CP Comfort - 23.776 euro), Toyota Avensis (2.0 Valvematic - 152 CP Luxury - 29.457 euro), Ford Mondeo (2.0 Pfi - 145 CP Trend - 21.848 euro) şi Skoda Superb (1.8 TSI - 160 CP Elegance - 23.043 p euro).

Ne puteți urmări și pe Google News