De asemenea, au fost introduse curse fără niciun studiu de rentabilitate, precum Sibiu-Stuttgart, Sibiu-Munchen, Timişoara-Chişinău, Timişoara-Stuttgart, Paris-Cluj sau Paris-Timişoara, potrivit agerpres.ro

 

"Ştiţi cu ce grad de încărcare zburau aceste curse? 25%. Dacă luăm un ATR, înseamnă că zbura cu 10 pasageri la bord. Mai mult decât atât, anunţa dânsul (Werner Wolff, fostul director general al TAROM – n.r.), cu surle şi trâmbiţe, la acel moment, deschiderea cursei Bucureşti-Baku. Nu s-a efectuat nicio cursă, dar în schimb au fost făcute cheltuieli pentru deschiderea curselor şi încă se plăteşte pentru această cursă. L-am rugat pe domnul director Susanu (Florin Susanu, noul director general – n.r.) să sisteze de îndată orice plată pe aceste curse neprofitabile", a precizat Cuc.

Potrivit acestuia, noua conducere a TAROM va trebui să facă de urgenţă un audit şi să anuleze aceste curse. 

"Domnul Susanu este un pilot cu experienţă, un om devotat, care iubeşte Tarom, îngrijorat de ceea ce se întâmplă, eu sunt convins că-şi va face un audit foarte rapid şi acolo unde se impune, cu siguranţă, decât să zbori cu un grad de încărcare de 25%, nu cred că cineva vrea acest lucru, nu este eficient financiar pentru Tarom şi ar trebui bineînţeles, în măsura în care nu sunt eficiente, ar trebui anulate", a susţinut ministrul.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a mai spus căa schimbat conducerea de la TAROM deoarece compania a avut pierderi mari. În anul 2017 TAROM a avut pierderi de 172 de milioane de euro, iar gradul de încărcare a fost de 72%.

De asemenea, pierderile au fost uriaşe şi în anul 2018, acestea fiind de 133 milioane de lei.

"La 23 martie 2019, adică ieri, compania avea un disponibil de lichidităţi, adică nişte sume de bani pentru a veni şi a ajuta compania dacă existau probleme, de 9,273 milioane de dolari. La 1 octombrie 2017, când Wolff a preluat conducerea companiei, în acest cont erau cu 77,468 de milioane de dolari, deci vedem o diferenţă într-un an şi patru luni de 58 de milioane de dolari. La această diferenţă am identificat încă 20 de milioane de lei plăţi restante la zi pe care TAROM trebuie să le plătească în următoarea perioadă. Aştept raportul corpului de control să vedem pe ce s-au cheltuit aceşti bani", a adăugat Cuc. 


 

Te-ar putea interesa și: